سرور مجازی
فضای مجازی

آیت‌الله رئیسی در جمع کشاورزان اهرم: دولت به‌زودی بودجه تکمیل سد خائیز را اختصاص می‌دهد/ همت جدی دولت برای رفع مشکل آب+ تصویر

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در ادامه سفر استانی به بوشهر، با همراهی برخی وزرا و مسئولانی استانی وارد تنگستان شد و ظرفیت‌های کشاورزی و شیلاتی این شهرستان را بررسی کرد.

رئیس‌جمهور در بازدید از کارخانه فرآوری، بسته‌بندی و سردخانه محصولات کشاورزی و آبزی‌پروری بر توسعه صنایع تبدیلی و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه تأکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین در بازدید از نخلستان‌های شهرستان اهرَم استان بوشهر در آلاچیق کشاورزان حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفت‌وگو نشست.

‌‌جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفت‌وگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور آیت‌الله رئیسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند.

رئیس‌جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.

رئیس‌جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و اظهار داشت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال 1401 بیان کرد: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در حاشیه این دیدار در گزارش به رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان بوشهر قطب تولید خرما است، اظهار داشت: استان بوشهر با تولید 165 هزار تن محصول، رتبه سوم تولید خرما کشور دارد اما مشکل نخلستان‌های استان کمبود آب است.

‌سید جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به ساخت سد خاییز تنگستان گفت: سد خاییز در حال آبگیری است و برای بهره‌برداری کامل به 12 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی از سد خاییز به نخلستان تنگستان 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطر‌نشان کرد: با تکمیل این پروژه سه هزار هکتار اراضی کشاورزی در تنگستان آبیاری می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی احیاء و نوسازی نخلستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای احیا و بازسازی هر هکتار نخیلات 100 میلیون تومان نیاز است و این در حوزه آبرسانی موضوعی مهم است که اگر اختصاص یابد می‌تواند 60 درصد مشکل آبرسانی تنگستان را برطرف کند.

ساداتی‌نژاد ساخت سد باهوش در تنگستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای ساخت سد باهوش تنگستان 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اکنون مطالعات سد باهوش انجام شده است.

انتهای پیام/ ز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا