سرور مجازی
موبایل

سیم «لایتنینگ» آیفون جدید بعد از یک دهه کاربری حذف شده است

سیم «لایتنینگ» آیفون جدید بعد از یک دهه کاربری حذف شده است

اپل در حال تغییر این درگاه در انتهای آیفون است.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از ایندیپندنت، با معرفی آیفون‌های ۱۵ و ۱۵ پرو جدید، استفاده از درگاه لایتنینگ در تمام محصولات از آی‌پد گرفته تا آیفون، بعد از بیش از یک دهه، به یواس‌بی‌‌ــ‌سی تبدیل خواهد شد.

اپل یادآوری کرد که این پریز جدید هنگام شارژ، انتقال داده و نیز کار با صدا و تصویر مزایایی به همراه دارد.

و گفت که از همین کابل می‌توان برای شارژ سایر دستگاه‌های اپل، مک و آی‌پد که پیش‌تر به یواس‌بی‌ــ‌سی تغییر کرده‌اند، نیز استفاده کرد. یک جعبه جدید نیز برای ایرپاد پرو عرضه می‌کند که درگاه لایتنینگ آن حذف شده است.

به گفته اپل، آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو جدید با درگاه جدید قادر است ساعت اپل و ایرپاد پرو خود را شارژ کند. اتصال سیم یواس‌بی‌ــ‌سی بین گوشی و سایر دستگاه‌ها تبادل برق را امکان‌پذیر می‌کند.

 

سیم «لایتنینگ» آیفون جدید بعد از یک دهه کاربری حذف شده است

مدل‌های جدید نیز همانند سایر آیفون‌های اخیر مگ‌سیف (MagSafe) [فناوری شارژ بی‌سیم] دارد. گویا اپل قصد داشت درگاه لایتنینگ را در سال‌های آینده تغییر دهد.

با این حال، با توجه به قوانین جدید اتحادیه اروپا که همه ابزارها را به استفاده از یواس‌بی‌‌ــ‌سی ملزم کرده است، به‌اجبار این تغییر را پذیرفت. این قوانین بر استفاده از یک شارژ مشترک برای تمامی محصولات و کاهش ضایعات ناشی از تغییر درگاه‌ها تاکید دارد.

اپل ابتدا با این تغییر مخالفت کرد و برای اینکه مزایای لایتنینگ را حفظ کند، گفت که مقام‌ها باید به جای این کار روی طرف دیگر سیم‌ــ جایی که سیم به دیوار وصل می‌شود‌ــ متمرکز شوند. اما پس از تصویب قوانین جدید، گفت که از آن تبعیت خواهد کرد.

اپل هنوز طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی از جمله صفحه‌کلید و ماوس می‌فروشد که با سیم لایتنینگ شارژ می‌شوند. خریدوفروش مدل‌های قدیمی‌تر آیفون‌‌ــ مانند آیفون ۱۴ و اس‌ئی‌ــ نشان می‌دهد که این سیم تا مدتی کاربرد خواهد داشت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا