سرور مجازی
اقتصادی

یک پیش‌بینی مهم از قیمت طلا و سکه/ بذرافشان: قیمت سکه ۲.۵ میلیون تومان ریزش کرد

یک پیش‌بینی مهم از قیمت طلا و سکه/ بذرافشان: قیمت سکه ۲.۵ میلیون تومان ریزش کرد

نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: روند قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی از عید نوروز کاهشی شد و در نتیجه شرایط کاهش تقاضا هم به وجود آمد.

وی افزود: صنعت طلا در بازارهای داخلی به دلیل نبود تقاضا و کاهش طلا در نیمه اول سال دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شد؛ اما قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و به اعتقاد تحلیلگران نسبت به تحلیل‌ها پایین‌تر آمده است بطوریکه الان یک شرایط خوب و مطلوبی نسبت به بازارهای جهانی و بازار ارز در داخل حاکم است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به مردم توصیه کرد که مبادلات خود را در ارتباط با خرید مصنوعات طلا و سکه به‌راحتی انجام دهند و نگران افزایش و یا کاهش قیمت‌ها نباشند.

بذرافشان قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ما بین ۷ تا ۹ درصد از ابتدای سال روند کاهشی و کاهش تقاضا را داشتیم به همین دلیل هم شش ماه اول سال شرایط خوبی برای صنعت طلا نبود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به سه مؤلفه تأثیرگذار بر بازار طلا شامل بازارهای جهانی، بازار داخلی ارز و عرضه و تقاضا اشاره و بیان کرد: قیمت‌ها خیلی نمی‌تواند کاهشی باشد؛ چراکه ثبات قیمت و کاهش ۷ تا ۹ درصدی یک کاهش چشمگیری است و به اعتقاد تحلیلگران کاهش خاصی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حباب سکه کاهش پیدا کرده است گفت: قیمت سکه تمام هم اکنون حدود ۲۷ میلیون و یکصد هزار تومان است که نسبت به ابتدای سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده البته حباب سکه هنوز ۵ میلیون تومان است که خیلی بالاست و بانک مرکزی باید تدابیری بیاندیشد تا این حباب کمتر شود.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا