سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ایلان ماسک از انتقال دفتر مرکزی تسلا از کالیفرنیا به تگزاس خبر داد

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا اعلام کرد مقر اصلی شرکت از «سیلیکون ولی» به آستین تگزاس منتقل می‌‌شود، جایی که حدود یک سال قبل کارخانه جدیدی در آن منطقه کار خود را آغاز کرد.

البته به گفته ماسک، تسلا به فعالیت خود در کارخانه خودرو برقی شهر فریمانت، کالیفرنیا ادامه می‌دهد و حتی قصد دارد تولید خود را در آنجا ۵۰ درصد افزایش دهد. وی در نشست سالانه سهامداران شرکت گفت: «ما به گسترش فعالیت‌های خود در کالیفرنیا ادامه می‌دهیم، بنابراین این موضوع به خروج تسلا از کالیفرنیا ارتباطی ندارد.»

تسلا

با این وجود می‌توان گفت که مقر اصلی تسلا دیگر جایی نخواهد بود که خودروهای آن بیشترین میزان محبوبیت را دارند. در عوض این شرکت مقر اصلی خود را به ایالتی تغییر مکان داده که به طور قانونی و به دلیل قوانین ایالتی نمی‌تواند خودروهای خود را مستقیما به مصرف‌کنندگان بفروشد.

ایلان ماسک پیش از این نیز در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که قصد دارد کل فعالیت‌های تسلا را از کالیفرنیا خارج کند، زیرا او به شدت با دستورات دولت برای کمک به حفظ امنیت مردم در اوایل همه‌گیری ویروس کرونا مخالف بود. همچنین در حالی که اسپیس ایکس حضور خود را در نواحی جنوبی ایالت تگزاس به طور چشمگیری افزایش داد، ماسک نیز به این ایالت رفت. مدیرعامل تسلا در مقطعی اعلام کرد که فکر می‌کند کالیفرنیا بسیار «از خود راضی» شده است.

ماسک پیشتر گفته بود که تسلا ساخت و ساز در آستین را نسبت به مکان‌های دیگر ترجیح می‌دهد، زیرا کارکنان تمایل بیشتری برای مهاجرت به آنجا دارند. به گفته او خرید خانه برای مردم در کالیفرنیا بسیار دشوار است و مکان جدید شرکت خودروسازی در آستین دقیقا نزدیک فرودگاه محلی واقع شده است، که به گفته ماسک مناسب است.

پس از تصویب یکی از محدودکننده‌ترین قوانین ضد سقط جنین کشور در این ایالت، تسلا در شرایطی به تگزاس نقل مکان می‌کند که بسیاری از مشاغل دیگر نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند تا کالیفرنیا را ترک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا