سرور مجازی
zoomit

گروه تراشه پرداز حافظه فدک؛ تولیدکننده حافظه رم کامپیوتر در ایران و غرب آسیا

پس از طی دوره‌ای پرفراز‌و‌نشیب و با وجود مشکلات فراوان در اواخر سال ۱۳۹۴، موفق شد اولین حافظه رایانه را تولید کند. بعد از ساخت نمونه آزمایشگاهی، اولین کارخانه تولید حافظه رایانه در ایران و غرب آسیا برپا شد. هم‌زمان با راه‌اندازی کارخانه و خط‌تولید، تحقیق روی انواع مدل‌های حافظه رم ادامه پیدا کرد و امروز با افتخار گروه تراشه پرداز حافظه فدک توانسته‌ است انواع حافظه رم را در ظرفیت‌های گوناگون و نسل‌های متفاوت با فرکانس‌های کاری مختلف بسازد. این حافظه‌ها با نام تجاری FDK در بازار ارائه می‌شود.

حافظه‌های ساخت گروه تراشه پرداز حافظه فدک مطابق با استانداردهای اعلام‌شده مؤسسه JEDEC ساخته شده‌اند و پس از آزمون‌های گوناگون نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، برای استفاده در رایانه‌ها به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌شود. گروه حافظه فدک اکنون مفتخر است که با بهره‌گیری از باکیفیت‌ترین مواد‌اولیه و پیشرفته‌ترین و به‌روزترین ماشین‌آلات و فرایندها، انواع حافظه‌های باکیفیت را با سرعت‌ها و ظرفیت‌های گوناگون برای استفاده در پلتفرم‌های مختلف می‌تواند تولید کند.

ذکر این نکته هم لازم است که الماس رایان ایرانیان به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سخت‌افزار در ایران نیز حمایت از این برند ایرانی را وظیفه خود دانسته است و با افتخار با همکاریِ آن شرکت، حافظه‌های FDK را با گارانتی مادام‌العمر به بازار ارائه خواهد کرد.

گروه حافظه فدک حافظه‌های رم خود را در دو گروه DDR3 و DDR4 تولید کرده و پیکربندی‌های مختلفی را برای کاربران در نظر گرفته است. حافظه‌های DDR3 در دو سری A1 و S4 دردسترس هستند که تفاوت آن‌ها را می‌توان در خنک‌کننده و میزان فرکانس جست‌و‌جو کرد. حافظه‌های FDK از پروفایل Intel XMP 2.0 (Extreme Memory Profile) پشتیبانی می‌کنند و تنها با یک کلیک می‌توان پروفایل اصلی آن‌ها را در بایوس مادربرد فعال کرد.

الماس رایان ایرانیان

FDK A1 DDR4 4-16GB 2400/2666

حافظه‌های FDK DDR4 A1 نیز تعریف شده‌ است. حافظه‌های DDR4 حتی با وجود پروفایل مرجع JEDEC فرکانس بالایی دارند و فرکانس 2400 تا 2666 مگاهرتز برای اکثر کاربری‌های امروزی کافی است؛ خصوصاً زمانی‌که با این مشخصات فرکانسی حرارت چندانی از خود تولید نمی‌کنند و ولتاژ آن‌ها از 1.2 ولت فراتر نمی‌رود و درکنار این مشخصات فنی، از قیمت مناسب‌تر و معقول‌تری برخوردار‌‌‌‌ند. FDK DDR4 A1 را در سه ظرفیت ۴ و ۸ و ۱۶ گیگابایت می‌توان تهیه کرد و زمان تأخیر مدل‌های 2400 مگاهرتز روی CL17 و مدل‌های 2666 مگاهرتز روی CL19 تنظیم شده است.

FDK H3 DDR4 High Performance Series

هیجان‌انگیزترین حافظه‌های FDK سری H3 است. این حافظه‌ها از هیت‌سینک بلند‌تر با ارتفاع بیشتر از PCB حافظه بهره‌مند هستند و اغلب کاربران را یاد حافظه‌های حرفه‌ای دیگر شرکت‌ها می‌اندازد. این موضوع بیانگر این است که FDK H3 حرف‌هایی برای گفتن دارد. فدک برنامه‌های ویژه‌ا‌ی را برای سری H3 در نظر گرفته است و سه گروه حافظه‌های تک‌کاناله و دو‌کاناله و چهارکاناله را تدارک دیده است.

الماس رایان ایرانیان

تمام این حافظه‌ها از ظرفیت ۴ گیگابایت تا ۶۴ گیگابایت و نهایتاً با ماژول‌های ۱۶ گیگابایتی دردسترس هستند که ولتاژ آن‌ها از ۱/۳۵ ولت در پروفایل XMP تجاوز نخواهد کرد. این حافظه‌ها از فرکانس 3000 مگاهرتز شروع به کار می‌کنند و تا فرکانس 3600 مگاهرتز قابل‌سفارش هستند. نکته‌ی جالب درباره این حافظه‌ها، زمان تأخیر آن‌ها است که CL18 است.

حتی کیت FDK H3 DDR4 3600MHz 64GB (4x16GB) زمان تأخیر CL18 دارد که این زمان تأخیر درکنار فرکانس بالای 3600 مگاهرتز، حاکی از کیفیت (فرکانس‌پذیر‌بودن و کارکرد با زمان تأخیر و ولتاژ کمتر) چشمگیر چیپ‌های این سری دارد. به‌همین‌دلیل، حافظه‌های H3 از قابلیت اورکلاک خوب، خصوصاً در کیت‌های Dual-Channel، بهره می‌برند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا