سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/07/16|برنت 82 دلار و 75 سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال انتشار خبرهایی از اقدام برخی صنایع جهت تغییر سوخت مورد استفاده خود از گاز طبیعی به نفت و در حالی که تردیدهایی در مورد آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک دولت آمریکا وجود دارد، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و در مسیر رشد هفتگی 4.2 درصدی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 80 سنت معادل یک درصد جهش به 82 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 84 سنت معادل 1.1 درصد رشد به 79 دلار و 14 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی روز پنجشنبه نیز شاهد رشد حدودا 1.1 درصدی بود و در مسیر ثبت جهش هفتگی 4 درصدی قرار گرفته است.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث در یادداشتی نوشت: «پس از آنکه وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد فعلا برنامه ای برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک خود جهت کاهش قیمت ها ندارد، قیمت نفت شاهد رشد بود.»

اما منابع مطلع در وزارت انرژی آمریکا گفتند خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی توسط روزنامه نگاران آمریکایی در این زمینه دقیق نبوده است.

با توجه به رشد قیمت گاز که سبب تشویق نیروگاه های برق و برخی صنایع به استفاده از نفت شده و همچنین تصمیم گروه اوپک پلاس مبنی بر تداوم برنامه های قبلی در مورد افزایش تدریجی تولید نفت، قیمت ها در طی هفته جاری به طور کلی افزایشی بوده است.

تحلیلگران معتقدند در حال حاضر افزایش قیمت گاز و گستردگی تغییر سوخت مصرفی صنایع از گاز به نفت عامل اصلی در نوسان قیمت نفت است.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند، شتاب گرفتن استفاده از نفت به جای گاز ممکن است موجب افزایش تقاضا برای نفت از سوی نیروگاه های برق در زمستان امسال شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا