سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

نوشتن با قلم در مقایسه با تایپ تاثیر بهتری روی یادگیری زبان‌های جدید دارد

محققان در مطالعه‌ای دریافته‌اند که افراد احتمالا اگر در فرآیند آموزش زبان‌های جدید به جای تایپ کلمات آن‌ها را با قلم روی کاغذ بنویسند، سرعت یادگیری بالاتری پیدا می‌کنند و دریافت بهتری از آن زبان جدید خواهند داشت.

محققان دانشگاه «جانز هاپکینز» از ۴۲ فرد بزرگسال که به‌تازگی قصد داشتند زبان عربی را یاد بگیرند، خواستند یک گروه تکالیف خود را روی کاغذ بنویسد، یک گروه آن‌ها را با کیبورد تایپ کند و گروه دیگر فقط از طریق ویدیو و تعامل با دستورالعمل‌های آن به یادگیری بپردازد.

در پایان کار کسانی که با دست روی کاغذ می‌نوشتند، نه تنها حروف ناشناس را سریع‌تر یاد می‌گرفتند بلکه بهتر می‌توانستند دانش جدید خود را در سایر حوزه‌ها به کار بگیرند؛ مثلا لغات جدید بسازند یا کلماتی را تشخیص دهند که قبلا آن‌ها را ندیده بودند.

با وجود این‌که نوشتن، تایپ کردن و آموزش بصری همگی در شناساندن حروف عربی به زبان‌آموزان موثر بود، ولی کسانی که با دست می‌نوشتند به‌طور میانگین به جلسات کمتری برای رسیدن به یک سطح استاندارد از فراگیری زبان نیاز داشتند.

محققان در پایان کار گروه‌ها را آزمایش کردند تا ببینند تعالیم آن‌ها تا چه اندازه قابل تعمیم است. گروهی که با دست می‌نوشتند، در تمامی آزمون‌های بعدی در مهارت‌هایی مثل خواندن و نوشتن حروف، املای کلمات و خواندن لغات بهتر از بقیه عمل کردند، در حالی که تمرین بیشتری نداشتند

این مطالعه نشان می‌دهد که مزایای نوشتن با قلم فراتر از تقویت دستخط است. این کار به بهبود مهارت‌های فرد در سایر حوزه‌های یادگیری زبان هم کمک می‌کند و به نظر می‌رسد که درس‌ها عمیق‌تر از سایر روش‌ها در ذهن زبان‌آموزان حک می‌شوند.

اگرچه ۴۲ نفر جامعه آماری بزرگی برای این تحقیق نیست، ولی می‌توانیم ببینیم که با وجود فراگیری محصولات دیجیتال، استفاده از قلم و کاغذ هنوز نقش مهمی در یادگیری ما دارد. و اگرچه این تحقیق روی بزرگسالان انجام شده، اما محققان می‌گویند نتایج کار احتمالا برای کودکان هم قابل تعمیم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا