سرور مجازی
موبایل

احتمال عرضه گوشی 5G میان رده توسط هواوی

احتمال عرضه گوشی 5G میان رده توسط هواوی

آمریکا از سال ۲۰۱۹، دسترسی هواوی به ابزارهای تراشه سازی ضروری برای تولید پیشرفته‌ترین مدل‌های گوشی را محدود کرده و این شرکت تنها قادر است با استفاده از تراشه‌هایی که انبار کرده، مدل‌های 5G محدودی را عرضه کند.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، نشریه آی تی تایمز به نقل از منابع آگاه زنجیره تامین صنعتی، گزارش کرد هواوی ممکن است مدل 5G گوشی میان رده نوا (Nova) را در اکتبر یا نوامبر عرضه کند. هواوی درباره گزارش آی تی تایم که متعلق به بازوی شانگهای شرکت دولتی چاینا تلکام است، اظهارنظر نکرد.

این شرکت ماه گذشته، تلفن هوشمند «میت ۶۰ پرو» را بدون تبلیغات یا اعلام قبلی، به بازار عرضه کرد. شرکت‌های تحقیقاتی می‌گویند این گوشی از پردازنده هفت نانومتری تولید داخل استفاده کرده است و قابلیت ۵G دارد که به منزله نقطه عطف در تلاش‌های چین برای ساخت اکوسیستم تراشه داخلی خود است. آخرین مدل گوشی نوای هواوی، قابلیت ۴G داشت و به قیمت ۲۴۰۰ یوان معادل ۳۲۹ دلار در بازار داخلی عرضه می‌شد، در حالی که گوشی «میت ۶۰ پرو» که به تعداد محدود عرضه شده است، ۶۹۹۹ یوان قیمت دارد.

انتظار می‌رود هواوی در مراسم رونمایی محصول که هفته آینده برگزار می‌شود جزئیات بیشتری درباره مدل «میت ۶۰ پرو» ارائه کند.

در همین حال، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا روز سه‌شنبه گفت که آمریکا هیچ مدرکی مبنی بر این که شرکت هواوی می‌تواند گوشی‌هایی با تراشه‌های پیشرفته را در حجم بالا تولید کند، ندارد. ریموندو در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به یک تراشه پیشرفته، گفت: ما هیچ مدرکی مبنی بر این که هواوی می‌تواند تراشه‌های هفت نانومتری را در مقیاس بزرگ تولید کنند، نداریم.

وزارت بازرگانی آمریکا اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد در تلاش برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی و قطعات گوشی جدید هواوی است که ممکن است محدودیت های تجاری را نقض کند. ریموندو در جلسه کمیته علمی مجلس نمایندگان اظهار کرد: از گزارش گوشی پیشرفته هواوی ناراحت شده است.

برخی از جمهوریخواهان آمریکا خواهان اقدام وزارت بازرگانی برای توقف کامل صادرات فناوری به شرکت های چینی هواوی و SMIC هستند.

بر اساس گزارش رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اوایل سپتامبر گفته بود دولت آمریکا در تلاش است تا اطلاعات بیشتری درباره تراشه هواوی به دست آورد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا