سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

خرید سرور HP از آوا فناوری ماندگار

نگاهی به مشخصات بهترین سرورهای دنیا

تجهیزات مورد استفاده در پیکربندی یک سرور نقش تعیین کننده ای در قابلیت های آن سرور خواهد داشت و باعث خواهد شد که امکان استفاده از آن در شرایط کاری و ورک لودهای خاصی فراهم شود.

در حال حاضر شرکت های مختلفی در حال تولید و عرضه انواع سرور به بازار هستند که در این بین تعدادی از مدل های عرضه شده توسط برند اچ پی جزو بهترین سرورهایی محسوب می شوند که در سال های اخیر به بازار عرضه شده اند.

سرور hp جزو بهترین سرورهای موجود در دنیا هستند که بنا به دلایل متعددی توانسته اند در مقایسه با سرورهای برندهای دیگر مانند انواع سرور dell سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

پیدا کردن بهترین سرور می تواند یکی از کارهای سختی باشد که نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد و در مواقعی می تواند باعث سردرگمی بسیاری از خریداران شود.

جهت خرید سرور hp و دریافت اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

این سرورها توانسته اند بالاترین فروش را در دنیا تجربه کنند که به دلیل استفاده از مدرن ترین مادربردها، پردازنده ها، رم سرور و سایر تجهیزات سخت افزاری در پیکربندی آن هاست. به گونه ای که به راحتی امکان استفاده از این سرورها در بسیاری از مراکز فناوری اطلاعات فراهم شده است.

محبوب ترین برند تولید کننده سرور در دنیا

به جرئت می توان گفت که برند hpe یا اچ پی ای به عنوان بهترین برند تولیدکننده قطعات سرور در دنیا شناخته شده است و به همین دلیل است که بنا به آمارهای موجود بیشترین فروش را در سال های اخیر تجربه کرده است.

به خصوص مدل های hpe ProLiant DL380 و hpe ProLiant DL 360 جزو بهترین سرورهای ساخته شده توسط شرکت اچ پی ای در نسل دهم این محصولات محسوب می شوند.

ممکن است شما نیز در صورت نیاز به خرید سرورهای کامپیوتری، محصولات شرکت HPE را بر سایر محصولات موجود در بازار ترجیح بدهید. عوامل متعددی هستند که باعث برتری سرورهای HPE بر سایر سرورهای کامپیوتری می شوند که در ادامه نگاهی به آن ها خواهیم کرد.

  1. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در ساخت سرورهای HP

یکی از مهم ترین عواملی که باعث شده اند سرورهای ساخت شرکت اچ پی ای در صف مقدم محصولات عرضه شده به بازار قرار داشته باشند و استفاده از آن ها در کاربری های پیشرفته به راحتی ممکن باشد، استفاده از فناوری های روز دنیا در ساخت این سرورها است که به طور مداوم با عرضه نسل های جدیدتر این سرورهای کامپیوتری در طراحی و ساخت آن ها لحاظ شده است.

به گونه ای که ما شاهد هستیم در پیکربندی سرورهای جدید اچ پی ای از به روزترین پردازنده های ساخت شرکت اینتل استفاده می شود که در سری های پلاتینوم، گولد، سیلور، برنز و … مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این استفاده از پرسرعت ترین رم های سرور دنیا که با تکیه بر تکنولوژی های نوین ساخته شده اند امکان استفاده از این سرورها را در ورک لودهای سنگین فراهم نموده است.

اگر کمی دقت کنید خواهید دید که بسیاری از این سرورها در سایر قطعات سخت افزاری خود از بهترین منابع تغذیه، سیستم تهویه و خنک سازی سرور و … بهره می برند که بازده سرور را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

  1. مقیاس پذیری سرورهای HP

یک مشخصه بسیار مهم سرورهای HP در مقیاس پذیری آن هاست که از آن با نام Scalability یاد می شود و باعث شده است که محصولات اچ پی ای در مقایسه با محصولات سایر شرکت ها محبوبیت بیشتری داشته باشند.

  1. قیمت سرورهای hp

در کنار مزیت های ذکر شده در بالا، سرورهای hp دارای قیمت مناسبی در مقایسه با سرورهای برندهای دیگر در بازار هستند که این خود از مولفه های مهم در تمایل خریداران برای استفاده از آن ها در پایگاه های داده و مراکز فناوری اطلاعات است.

به خصوص سرور اچ پی ای مدل DL380 از نسل دهم این محصولات در حال حاضر جزو بهترین محصولات عرضه شده توسط این برند است که علاوه بر نسل دهم، در سایر نسل های پیشین محصولات اچ پی نیز موفقیت بالایی را تجربه کرده بود.

سرور DL360 اچ پی پرولیانت نیز مانند مدل ۳۸۰ موفقیت زیادی در فروش کسب کرده است.

این دو محصول هر دو در یک رده و با شباهت بالایی در پیکربندی و تجهیزات سخت افزاری به بازار عرضه شده اند. با این وجود مدل ۳۶۰ در مقایسه با سرور مدل ۳۸۰ دارای ظرفیت کمتری دارد.

دلایل محبوبیت DL380 به عنوان پرفروش ترین سرور دنیا

عواملی که در بالا ذکر شدند و در سال های گذشته باعث شدند سرورهای hpe بالاترین محبوبیت را در بین سایر سرورهای موجود در بازار کسب کنند، در بالاترین درجه در مدل DL 380 اچ پی ای پرولیانت (HPE Proliant DL380) دیده می شود و به همین دلیل این مدل بهترین سرور در بین سایر سرورهای اچ پی ای (و در بین کلیه سرورهای عرضه شده در بازارهای جهانی توسط برندهای دیگر) محسوب می شود.

به دلیل محبوبیت این سرور ما در ادامه نگاهی به مشخصات آن خواهیم انداخت تا شما را با پیکربندی و کاربری های آن در دنیای فناوری اطلاعات بیشتر آشنا کنیم.

  1. قدرت پردازشی سرور HPE Proliant DL 380

سرور اچ پی ای پرولیانت DL 380 امکان پشتیبانی از بیش از ۵۰ هسته و بیش از ۱۰۰ نخ (۵۶ هسته پردازشی و ۱۱۲ نخ) را دارد. شما می توانید در این سیستم از دو سی پی یو برای افزایش قدرت محاسباتی سرور استفاده کنید.

علاوه بر امکان پشتیبانی از سی پی یوهای چند هسته ای که در بالا به آن اشاره شد (و اغلب از سی پی یوهای نسل جدید اینتل زئون می باشند)، شما امکان استفاده از پردازنده های گرافیکی تولید شده توسط بهترین برندهای دنیا (پردازنده گرافیکی انویدیا و ای ام دی) را در پیکربندی سرور اچ پی ای پرولیانت DL 380 خواهید داشت که توان انجام بارهای کاری سنگین و پردازش گرافیکی را فراهم خواهد نمود.

  1. رم سرور HP

این مدل از چند ترابایت رم سرور پشتیبانی می کند که در ترکیب با قدرت محاسباتی آن امکان پیاده سازی ماشین های مجازی را به راحتی فراهم خواهد نمود. فناوری ساخت رم سرور HP مورد استفاده در این مدل DDR4 است که از به روزترین فناوری ها در تبادل داده با حافظه موقت سیستم محسوب می شود که از باس ۲۹۳۳ استفاده می کند و امکان استفاده از این سرور در کاربردهای تحت شبکه را برای سرویس دهی به تعداد زیادی کاربر فراهم خواهد نمود.

پشتیبانی از رم هایی که با استفاده از تکنولوژی های نوین RDIMM و LRDIMM ساخته شده اند از جمله ویژگی های این سرورهای پیشرفته است که در نسل دهم آن ها دیده می شود.

  1. هارد سرور HP

در سرور اچ پی ای پرولیانت مدل DL 380 (در نسل دهم ۱۰ gen) شما این امکان را خواهید داشت که از چندین هارد به طور همزمان در پیکربندی سیستم استفاده کنید. این ویژگی امکان بهره بردن از ظرفیت ذخیره داده بالای چند ده ترابایتی را برای شما فراهم خواهد نمود.

این هاردها در فرم فاکتور کوچک (دو و نیم اینچی) در داخل سرور قابل نصب هستند. در صورتی که با انواع هارد سرور hp آشنایی داشته باشید به خوبی با مشخصات و ویژگی های منحصر به فرد هاردهای جدید و از جمله سرعت بالاتر آن ها آشنایی دارید.

توصیه می کنیم در صورت نیاز به خرید پرفروش ترین سرورهای دنیا و یا آشنایی با سرور hpe proliant DL 380 gen 10 و سایر سرورهای ساخت این برند با کارشناسان شرکت آوا فناوری ماندگار (avafanavari.com) به عنوان یکی از برترین عرضه کنندگان این محصولات در بازار داخلی تماس بگیرید. این کارشناسان اطلاعات تکمیلی را در مورد این محصولات در اختیار شما قرار خواهند داد.

تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک ۱۳، واحد ۱

تلفن تماس: ۴۲۴۵۲۰۰۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا