سرور مجازی
اقتصادی

تولد دوباره کالین؛ از تغییر طراحی بسته‌بندی تا کاربرپسند شدن وبسایت

اگر با نام کالین و لبنیات آن آشنایی داشته باشید، با شنیدن اسم این برند «تجربه طعم اصیل و خوشایند» در ذهنتان تداعی می‌شود. شرکت لبنیات کالین با در نظر داشتن این که امروز بیش از هر زمان دیگری تجربه‌ی خرید آسان و خوشایند برای مشتریان اهمیت دارد، در سال ۱۳۹۹ دست به تغییراتی در هویت بصری خود زد و با تغییر لوگو، تغییر رنگ سازمانی، تغییر بسته‌بندی محصولات و طراحی کاربرپسند وب‌سایت کالین، برندسازی دوباره را تجربه کرد. در ادامه با تغییرات کالین و ریبرندینگ این کارخانه لبنی بیشتر آشنا خواهیم شد.

چرا کالین هویت بصری خود را تغییر داد؟

چرا برند کالین این تغییرات را انجام داد؟ مهم‌ترین دلایل ریبرندینگ کالین چه بود؟ در ادامه با مهم‌ترین دلایل ریبرندینگ این تولیدکننده‌ی لبنیات آشنا خواهیم شد:

۱٫        تغییر در جمعیت هدف

هر برندی دارای جمعیت و مخاطب هدف خاص خود است که نگرش و سلایق این جمعیت به مرور تغییر می‌کند. همچنین زمانی که برند بزرگتر شود و مخاطبان بیشتری نسبت به قبل پیدا کند، جامعه‌ی هدف او بزرگتر می‌شود. کالین با در نظر گرفتن مخاطبان هدف جدید خود و افزایش نیاز آن‌ها به خرید آنلاین آسان‌تر، علاوه بر تغییر لوگو، وب‌سایتی با کاربری آسان‌تر را هم طراحی کرد و امکان خرید برای مشتریان خرید خُرد را فراهم نمود.

۲٫      ظهور فناوری جدید

در گذشته‌های نه چندان دور، خرید معمولاً به صورت حضوری انجام می‌شد. اما امروز امکان خرید اینترنتی برای مردم آسان‌تر شده است. کالین همسو با پیشرفت تکنولوژی حرکت کرده و سعی داشته تا با برندسازی مجدد از تکنولوژی‌های جدید بهره ببرد و کار را برای مشتریان خود آسان کند.

۳٫     ظهور بازارهای جدید

گاهی برندها در کشور خود به حدی خوب رشد می‌کنند که به مرور کشورهای دیگر هم ترغیب به استفاده از آن برند می‌شوند و جامعه‌ی هدف آن‌ها بین‌المللی می‌شود.

برند کالین نیز به بازارهای جهانی راه یافته است و با توجه به نیاز تجاری خود، برندسازی مجدد را با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی انجام داده است.  علاوه بر این، کالین بازار جدید خود یعنی خُرده‌فروشی  را نیز هدف قرار داده است.

ریبرندینگ لبنیات کالین شامل چه تغییراتی بود؟

ریبرندینگ لبنیات کالین (زیرمجموعه گروه درین پودر) شامل موارد زیر بوده است:

تغییر لوگو

یکی از ایرادات لوگوی قبلی کالین مشکل خوانایی لوگوی قدیمی بود که به دلیل نوع طراحی، اکثراً آن را به اشتباه گالین می‌خواندند. ضمن این که در لوگوی قبلی از المان غیر مرتبط با زمینه‌ی فعالیت کالین استفاده شده بود، المانی که طرحی شبیه به میوه داشت. در لوگوی جدید کالین از خط‌های گرد استفاده شده که این نوع طراحی به لطافت لبنیات اشاره دارد.

تعریف رنگ سازمانی

لبنیات کالین در سال ۱۳۹۹ رنگ سازمانی سرمه‌ای و زرد را برای برند خود در نظر گرفت و با انتخاب این دو رنگ، آرامش و اطمینان در خرید را به مشتریان القا کرد. با توجه به تمرکز اصلی برند کالین بر روی پنیر، از رنگ زرد که یادآور این محصول لبنی است، استفاده شده است.

تغییرات بسته‌بندی محصولات

در طراحی جدید بسته‌بندی‌های کالین از اسکچینگ یا طراحی دستی استفاده شده که شبیه به طراحی مداد روی کاغذ است؛ این نوع طراحی به این دلیل است که کالین تولید هر پنیر را مانند طراحی یک اثر هنری می‌داند که هم زمان زیادی را دربرمی‌گیرد و هم به دقتی شبیه به نقاشی مینیاتور نیاز دارد.

تغییرات سایت و فراهم کردن امکان خرید آنلاین در تهران

سایت جدید کالین در سال ۱۴۰۰ با طراحی کاربرپسند و امکانات کاربردی توانست با فراهم کردن امکان خرید آنلاین در شهر تهران، کار را برای شهروندان تهرانی آسان کند.

این وبسایت به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس است. در بخش فروشگاه کالین با فهرستی از محصولات مختلف این برند رو‌به‌رو می‌شوید.

در وبسایت جدید کالین یک بخش به وبلاگ اختصاص پیدا کرده است که در آن مطالب گوناگون در مورد محصولات لبنی و رسپی‌ها و رویدادها به اشتراک گذاشته می‌شود.

در صفحه‌ی نمایندگی‌ها در وبسایت کالین، در یک بخش، مصرف‌کنندگان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود، لیستی از نمایندگی‌های کالین را در شهر خود دریافت کنند. در بخش اخذ نمایندگی نیز فروشندگان محصولات لبنی می‌توانند با درج اطلاعات خود، برای دریافت نمایندگی فروش کالین اقدام کنند.

تهیه محتواهای جذاب به روز برای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت

محتواهایی که کالین بعد از ریبرندینگ خود تولید کرده، در قالب متن، تصویر و ویدیوهایی باکیفیت و پُربار است.

 

مزه‌های زندگیتو عوض کن، تگ‌لاینی نو از کالین

در برندسازی جدید کالین و درست در قسمت پایین لوگو، با شعار برند یا تگ‌لاین جدید کالین مواجه هستیم: مزه‌های زندگیتو عوض کن. این تگ‌لاین نشان می‌دهد که محصولات این برند قرار است در کنار غذاهای همیشگی، مزه‌های جدیدی را به مصرف‌کننده هدیه ببخشد.

و در پایان این که …

ما در کالین در تلاشیم که مزه‌های زندگی شما را تغییر دهیم و با ریبرندینگ خود به مخاطبان این پیام را می‌دهیم که با تولید محصولات مدرن و با ترازهای جهانی تجربه‌ای خوشایند برای‌شان رقم خواهیم زد! کالین در سال ۱۴۰۱ نیز با هدف جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود، محصولات خوش‌طعم، مفید و شگفت‌انگیز دیگری را نیز در راه دارد که طعم و عطر مزه‌های زندگیمان را تغییر می‌دهد.  منتظر محصولات جدید ما باشید.

 

 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا