سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

لادا نیوا برونتو ۲۰۲۱ با قیمتی کمتر از ۲۵۰ میلون تومان معرفی شد

شرکت آوتوواز (Avtovaz) سفارش مشتریان برای نسخه بروزشده از شاسی‌بلند لادا نیوا برونتو را پذیرش می‌کند. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد جان‌سخت‌تر بوده و توانایی‌های آفرود آن در سطحی بالاتر قرار دارد. شاید بدانید لادا نیوا از سال ۱۹۷۷ به طور بی‌وقفه تولید می‌شود. این خودرو در طول چند دهه گذشته فقط با تغییرات ظاهری و داخلی جزئی بروزآوری شده و کماکان خبری از نسل جدید آن نیست. نسخه برونتو پس از آن متولد شد که یک شرکت تیونینگ داخلی پکیجی را با همین نام برای لادا توسعه داده بود. پس از خرید این شرکت توسط آوتوواز، برونتو به یک نسخه رسمی تبدیل شد و از درب کارخانه با همان پکیج آفرود به دست مشتریان رسید.

بروزآوری نیوا برونتو برای سال ۲۰۲۱ شامل این موارد است: بازطراحی جزئی کابین، آمپر پشت فرمان جدید، صندلی‌های راحت‌تر با گرمکن، سیستم تهویه مطبوع جدید و چراغ‌های مطالعه مدرن‌تر. روس‌ها ادعا می‌کنند این نسخه از نظر آسایش کابین نیز ارتقا یافته و میزان صدای مزاحم نفوذی و لرزش اتاق کمتر از قبل است.

لادا نیوا برونتو در تریم لوکس و پرستیژ عرضه خواهد شد. در تریم لوکس سپرها، ریل سقفی و لبه گلگیرها فلزی هستند و تایرهای ۱۵ اینچی درون تایرهای همه‌جارو قرار دارند. اما نسخه پرستیژ که تصویر آن به عنوان کاور استفاده شده، دارای سپر و لبه گلگیر پلاستیکی، جلوپنجره بازطراحی شده و محافظ داخل چارچوب درهاست. برای این نسخه پنل سبک سقفی و رنگ لجنی از آپشن‌های قابل انتخاب هستند.

با وجود بروزآوری‌های هر چند خفیف و ذات آفرودی که نیوا دارد، قیمت‎ این شاسی‌بلند کوچک در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری نداشته و هنوز مقرون به صرفه است.

در زیر کاپوت این خودرو همان موتور ۱.۷ لیتری بنزینی انجام وظیفه می‌کند. این موتور با تکنولوژی بسیار قدیمی و کم‌بازده توانایی تولید ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۲۹ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم در نسخه برونتو دیفرانسیل‌های جلو و عقب خود قفل‌شونده هستند و اکسل عقب تقویت شده است، همچنین اجزای سیستم تعلیق مستحکم‌تر بوده و ارتفاع از زمین به ۲۴۰ میلیمتر افزایش یافته است. در مقام مقایسه جالب است بدانید که اکثر خودروهای دودیفرانسیل مدرن در حدود ۲۰۰ میلیمتر ارتفاع دارند و در خصوص کراس اوورها این رقم به ۱۸۰میلیمتر هم می‌رسد که گویای تفاوت عملکردی زیاد در مسیرهای خارج از جاده‌ایست.

درباره قیمت نسخه بروزشده برونتو فعلا حرفی به میان نیامده، ولی احتمالا قیمت آن در سرزمین مادری بین ۶۳۳ تا ۷۱۸ هزار روبل (معادل تقریبا ۸۵۰۰ تا ۹۷۰۰ دلار) خواهد بود که با احتساب نرخ فعلی ارز می توان گفت نسخه مدرن لادا نیوا قیمتی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان دارد.. ناگفته نماند لادا وعده داده نسل جدید نیوا در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. این نسل بر مبنای پلتفرم CMF-B گروه رنو نیسان توسعه می‌یابد، چرا که لادا عضوی از گروه رنو بوده و مجوز استفاده از آن را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا