سرور مجازی
zoomit

زمان معرفی احتمالی سری RTX 40 انویدیا فاش شد

پیش‌ازاین، تصور می‌شد که دو گرافیک RTX 4090 و RTX 4080 وجه اشتراک‌های بسیاری با یکدیگر داشته باشند؛ اما به‌نظر می‌رسد که دو پردازنده گرافیکی متفاوت مغز متفکر آن‌ها باشند. طبق اطلاعات منتشرشده، گرافیک RTX 4090 از تراشه‌ی گرافیکی AD102 و گرافیک RTX 4080 از تراشه گرافیکی AD103 استفاده کند؛ اما هر دو مدل از بوردی مشابه با شماره مدل PG139 بهره‌مند خواهند بود و به‌ترتیب شماره مدل ۳۳۰ و ۳۶۰ خواهند داشت.

اطلاعات منتشرشده کاملاً جدید هستند؛ از‌این‌رو، نمی‌توانیم تشابه پین استفاده‌شده در بوردها را تأیید کنیم؛ ولی استفاده دو گرافیک از یک بود مشابه به‌وضوح تأیید شده است (تا لحظه نگارش این خبر).

مقاله‌های مرتبط:

  • کارت گرافیک جدید GTX 1630 انویدیا احتمالاً ۷۲ درصد ضعیف‌تر از GTX 1650 خواهد بود
  • انویدیا با cuQuantum از قدرت پردازنده‌های گرافیکی برای رایانش کوانتومی استفاده می‌کند

اگر خبرهای مربوط به سری جدید گرافیک‌های انویدیا را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که درحال‌حاضر این شرکت هیچ اطلاعاتی از تراشه‌ی گرافیکی RTX 4080 و RTX 4070 منتشر نکرده است؛ اتفاقی که دو دلیل عمده برایش وجود دارد: ۱. این دو گرافیک احتمالاً از تراشه‌ی گرافیکی متفاوت استفاده می‌کنند؛ ۲. قرار است یکی پس از دیگری معرفی شوند. ناگفته نماند انویدیا هنوز مشخصات سخت‌افزاری را به شرکت‌های تولیدکننده تحویل نداده است.

گرافیک RTX 4090

امید می‌رود انویدیا گرافیک RTX 4090 را در آگوست و گرافیک RTX 4080 را در سپتامبر و گرافیک RTX 4070 را در اکتبر رونمایی کند. بااین‌حال، همچنان به‌نظر می‌رسد تغییراتی در زمان اعلام‌شده رخ دهد؛ چراکه شرکت‌های تولیدکننده گرافیک هم‌اکنون گرافیک‌های سری RTX 30 زیادی را در انبارهای خود دارد و معرفی نسل جدید آخرین فکری است که در سر خود می‌پرورانند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اینتل: تازه‌واردی در دنیای گرافیک مجزا عامل موفقیت ما خواهد بود
  • بیشتر مشخصات پردازنده‌های گرافیکی Ada Lovelace به بیرون درز پیدا کرد

علاوه‌براین، گفته می‌شود که شاید انویدیا هر سه گرافیک را هم‌زمان معرفی کند؛ اما احتمالاً زمان عرضه‌ی عمومی در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین در هفته‌های آتی معرفی شود و به‌صورت جداگانه باشد. به‌هرحال، درحال‌حاضر اطلاعات درست و دقیقی از زمان عرضه نسل جدید گرافیک‌های سری RTX انویدیا دردسترس نیست و تمام آنچه‌ اعلام شده، حدس‌و‌گمانی بیش نیست؛ چراکه زمان عرضه از روز به ماه رسیده است! در‌ادامه، می‌توانید مشخصات سخت‌افزاری سه گرافیک قدرتمند این سری را مشاهده کنید.

مشخصات فنی فاش‌شده از گرافیک‌های سری RTX 40 انویدیا
پارامتر / نام کارت گرافیکGeForce RTX 4090GeForce RTX 4080GeForce RTX 4070
معماریAda (TSMC N4)Ada (TSMC N4)Ada (TSMC N4)
تراشه‌ی گرافیکیAD102-300AD103AD104-400
شماره بوردPG139-SKU330PG139-SKU360PG141-SKU341
پردازنده‌های جریانی۱۲۶نامشخصنامشخص
هسته‌های کودا۱۶۱۲۸نامشخصنامشخص
حافظه۲۴ گیگابایت از نوع GDDR6X۱۶ گیگابایت از نوع GDDR6X

۱۲ گیگابایت از نوع GDDR6 یا GDDR6X

باس حافظه۳۸۴ بیت۲۵۶ بیت۱۹۲ بیت
سرعت حافظه۲۱ گیگابیت‌برثانیهنامشخصنامشخص
توان مصرفی۴۵۰ واتنامشخص۳۰۰ وات به بالا
زمان معرفیآگوست ۲۰۲۲سپتامبر ۲۰۲۲اکتبر ۲۰۲۲

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا