سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

قیمت سانگ یانگ تیوولی توربو فایتر از یک میلیارد گذشت؛ رقیبی جدی برای پژو ۲۰۰۸

سانگ یانگ تیوولی یکی از خودروهایی بود که در زمان آزاد بودن واردات خودرو به کشورمان با استقبال قابل‌توجه مشتریان مواجه شده بود و صف طویلی برای تحویل این خودرو به وجود آمد. پس از اعلام ناگهانی ممنوعیت واردات خودرو، بسیاری از مشتریانی که در صف انتظار تحویل این خودرو خود بودند با در بسته گمرک مواجه شده و پس از چندین ماه انتظار نهایتا خودرو موردنظر آن‌ها از گمرک ترخیص شده و به دستانشان رسید.

قیمت سانگ یانگ تیوولی توربو فایتر از یک میلیارد گذشت؛ رقیبی جدی برای پژو ۲۰۰۸ [به روز رسانی] – مهر ۱۴۰۰

اخیرا و با تحویل نسخه‌های توربو فایتر سانگ یانگ تیوولی به حواله‌داران این کراس‌اوور کره‌ای قیمت آن در بازار آزاد مشخص شده است که ارقامی بیش از یک میلیارد تومان را شامل می شود این درحالیست که نسخه معمولی تیوولی با موتور ۱.۶ لیتری فاقد توربو علیرغم حواشی بسیار با قیمت هایی کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان به دست خریداران رسیده بود.

قدرت نسبتا کم ۱۲۸ اسب بخاری از جمله نقاط ضعف نسخه استاندارد سنگ یانگ تیوولی محسوب می شد اما نسخه جدید تر این خودرو ضمن دارا بودن امکانات رفاهی بیشتر، به پیشرانه متفاوت ۱.۵ لیتری توربو و تزریق مستقیم مجهز است که می تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ های جلو دهد.

فعلا باید منتظر ماند و دید که این کراس‌اوور مونتاژی رامک‌خودرو در نهایت با چه بهایی در بازار آزاد داد و ستد خواهد شد. به خصوص که در بازار کراس اوورهای جمع و جور شاهد حضور خودروهایی نظیر پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک نیز هستیم که به ترتیب از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی قابل قیاس با تیوولی فایتر محسوب می شوند.

مشخصا قیمت نهایی این خودرو باید به گونه‌ای باشد که هم توسط خریداران و هم توسط فروشندگان مورد پذیرش واقع شود در غیر این صورت بازار آن راکد خواهد بود.

تمام خودروهای سانگ یانگ تیوولی از گمرک ترخیص شدند [به روز رسانی] – شهریور ۹۹

چندی پیش چهارمین مرحله از فرصتی که دولت در اختیار صاحبان خودرو برای ترخیص کالا قرار داده به پایان رسید و گمرک نیز گزارشی در رابطه با وضعیت خودروهای ترخیص شده اعلام کرد که طی آن مشخص شد ۶۷۰ دستگاه خودروی رامک خودرو نیز به دلیل داشتن شاکی در گمرک متوقف شد با هماهنگی‌های قضایی از گمرک خارج شد و مقام قضایی رسیدگی‌های بعدی را انجام خواهد داد.

اما اخیرا مشتریان رامک خودرو با گلایه نسبت به وضعیت موجود اعلام کردند که بخشی از خودروها در انبارهای گمرک باقی مانده و با توجه به تصمیم گیری های قضایی صورت گرفته نسبت به تعیین تکلیف خودروهای خود سرگردان هستمند. از سوی دیگر پاسخ مشخصی نیز از گمرک دریافت نکرده و در مجموع نمی‌داند که تکلیف آنها چگونه است.

به نقل از ایسنا، برای روشن شدن وضعیت خودروهای رامک موضوع از سید روح الله لطیفی -سخنگوی کمرگ ایران- مورد بررسی قرار گرفت و وی در این رابطه به ایسنا توضیحاتی ارائه کرد.

براساس اعلام سخنگوی گمرک: «رامک حدود ۶۶۸ دستگاه خودرو در بین خودروهای دپو شده داشته است که چندی پیش براساس نظر مقام قضایی و طبق صورت جلسه ۶۱۹ دستگاه به صورت امانی از گمرک بندرعباس به گمرک تهران منتقل شد و ۴۸ دستگاه دیگر با نظارت نیروی انتظامی به انبار رامک خودرو شده است.

همچنین خودروهای رامک عمدتا از چندین مرجع قضایی از جمله ازدادگاه کیفری، تعزیرات، دادگاه عمومی که با شکایت از افراد مختلف همراه بود احکام متفاوتی دارد، این در حالی است که رامک خودرو برای حدود ۴۰۰۰ نفر ثبت نام کرده و تعداد کمتری از آن به هر دلیل خودرو وارد کرده که می‌تواند دلیل آن به بسته شدن ثبت سفارش و یا تغییر ناگهانی مصوبات مربوطه نیز برگردد که باید در این رابطه خود شرکت رامک خودرو پاسخگو باشد.

اما با ورود دادستانی صدور حکم اصراری قرار بر این شد تا حودروها برای تعیین تکلیف و اولویت بندی در اختیار پلیس فاتب قرار بگیرد براین اساس چهارشنبه شب هفته گذشته تمامی خودروهای رامک خودرو از گمرک تهران ترخیص و در اختیار پلیس فاتب قرار گرفته است.»

بنابراین در حال حاضر هیچ خودروی از شرکت رامک خودرو در اختیار گمرک قرار ندارد و این خودروها حقوق و عوارض ورودی و در مجموع تشریفات گمرکی آنها انجام و از گمرک خارج شده و دیگر گمرک هیچ مسئولیتی در قبال خودروهای این شرکت ندارد و پیگیری های بعدی از سوی پلیس فاتب و مرجع قضایی انجام خواهد شد.

در رابطه با خودروهای داری پرونده قضایی که در گمرک دپو شده بود لازم به یادآوری است که برای ترخیص این خودروها طبق مصوبه دولت نیاز به تمدیدزمان نیست و محدودیتی از این نظر ندارند بلکه بعد از حل موانع قضایی ث صدور حکم برائت امکان ترخیص خواهند داشت

تحویل خودروهای سانگ یانگ تیوولی به مشتریان منتظر [به روز رسانی] – مرداد ۹۹

سانگ یانگ تیوولی یکی از خودروهایی بود که در زمان آزاد بودن واردات خودرو به کشورمان با استقبال قابل توجه مشتریان مواجه شده بود و صف طویلی برای تحویل این خودرو وجود داشت، اما پس از ممنوعیت ناگهانی واردات خودرو، بسیاری از مشتریانی که در صف انتظار تحویل خودرو خود بودند با در بسته گمرک مواجه شدند و خودروهای ثبت نامی ایشان نیز پس از ماه ها انتظار در حالی به کشور رسید که پروسه ترخیص خودروها با موانع قانونی مواجه شده بود.

تحویل سانگ یانگ تیوولی

حالا اما روابط عمومی رامک خودرو خبر می دهد که پس از رایزنی های گسترده و مشخص شدن نتیجه روندهای اداری، سرانجام امکان ترخیص خودروها فراهم شده و روز گذشته نیز اولین سری به مشتریان این شرکت تحویل داده شده است.

مدیران رامک خودرو ضمن پوزش از مشتریان، این شرایط را ناشی از اتفاقات دوسال اخیر در حوزه اقتصاد کلان می‌دانند و در مراسمی از مشتریان خود تکریم کرده‌اند.

احتمال مونتاژ سانگ یانگ تیوولی در کشور؛ تغییر رویه وارد کنندگان به سمت تولید [به روز رسانی] – تیر ۹۷

در پی وضع ممنوعیت واردات خودرو به کشورمان، ظاهرا وارد کنندگان چاره ای ندارند جز آنکه برای ادامه فعالیت خود به سراغ تولید و مونتاژ محصولات بروند، اما با توجه به وضع تحریم های صنعت خودروسازی در شرایط فعلی کمتر خودروساز غربی ای پیدا می شود که تمایلی برای سرمایه گذاری یا ارتباط مستقیم با ایران نشان دهند. در چنین شرایطی اما مدیر عامل رامک خودرو که نمایندگی رسمی خودروهای سواری سانگ یانگ کره جنوبی در ایران را عهده دار است از احداث کارخانه تولید خودروهای تیوولی این شرکت در ایران خبر می دهد.

علی عزیزی با اشاره به سابقه شرکت رامک خودرو در تولید و مونتاژ اتوبوس در کشور گفت: «شرکت رامک خودرو از سال ۹۱ تولید اتوبوس های برون شهری و بازسازی اتوبوسهای درون شهری را انجام داده که با تکیه بر دیدگاه تولید، این شرکت وارد فار تولید خودروی سواری تیوولی نیز شده است.»

نمای پشتی سانگ یانگ تیوولی

مدیر عامل رامک خودرو خاطر نشان کرد: هم اکنون تمامی مراحل زیرساخت و آماده سازی کارخانه در حال انجام است و با توجه به قرارداد بلند مدت با سانگ یانگ ‌کره جنوبی برای تولید چند مدل از خودروهای آن شرکت در ایران خودروهای تیوولی تولید داخل به عنوان اولین محصول تولیدی مونتاژ داخل از اسفندماه سال جاری روانه بازار خواهند شد.

در بازار جهانی، تیوولی با دو پیشرانه ۱.۶ لیتری عرضه می‌ شود که یکی بنزینی و دیگری دیزل است. نوع بنزینی با کد XGi160 مسلما بیشترین فروش را داشته و در کشورمان نیز موجود است که ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌ متر گشتاور دارد. استاندارد NVH برای این پیشرانه بسیار عالی ارزیابی شده است و دلیل آن تنظیم دقیق زنجیر تایم خودرو (تسمه تایم زنجیری) به نظر می‌ رسد.

سانگ یانگ تیوولی

مدیر عامل رامک خودرو ارائه جزئیات کامل و بیشتر از این پروژه را موکول به برگزاری کنفرانس خبر این شرکت که به زودی برگزار خواهد شد نمود. اما فارغ از مبحث مونتاژ به نظر می رسد که فاصله زمانی شگرف ایجاد شده بین زمان پیش فروش خودروها و تحویل به مشتریان، باعث شده تا بازار سیاه عظیمی برای سانگ یانگ تیوولی ایجاد شود.

البته رامک خودرو در این زمینه تنها نیست و تا حدود یکماه قبل، قرار بود آرین موتور نیز با احداث خط مونتاژی برای محصولات میتسوبیشی به جمع خودروسازان کشور بپردازد، اما این پروژه ظاهرا در پی وضع تحریم های صنعت خودرو توسط ترامپ از دستور کار گروه آرین سرمایه خارج شده است.

آزمایش فنی: مقایسه سه کراس اورر کوچک سایز سانگ یانگ تیوولی، رنو داستر و رنو کپچر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا