سرور مجازی
فضای مجازی

باورهای غلط برای کاهش دمای تلفن همراه

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از گوشی خود بسیار کار می‌کشند، ممکن است با مسأله داغ کردن گوشی هوشمند خود مواجه شده باشید. داغ کردن گوشی، علت‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای بازی‌ها و یا برنامه‌های سنگین و یا باز ماندن بسیاری از برنامه‌ها در پس زمینه گوشی و یا وجود مشکلات در پردازنده موبایل و یا داغ شدن بیش از حد دستگاه اشاره کرد.

در بسیاری از موارد، داغ شدن گوشی شما امری طبیعی است که آن هم به دلیل حرارت تولید شده از سوی اجزای داخلی دستگاه است. در این موارد، بهترین راه آن است که برخی از برنامه‌های را ببندید و اجازه دهید تا گوشی شما به خودی خود به آرامی خنک شود.

در اینجا قصد داریم به ۳ باور نادرست برای خنک کردن گوشی اشاره کنیم:

۱- قراردادن تلفن همراه در یخچال

یکی از باور‌های نادرست این است که برای خنک کردن گوشی که دمای آن بالا رفته، آن را در داخل یخچال و یا فریزر قرار دهیم. در فصل تابستان برخی از افرادی که تلفن‌های اندرویدی دارند، گوشی‌های هوشمندشان را برای چند دقیقه داخل فریزر می‌گذارند تا داغی دستگاه تلفن شان پایین بیاید. اما به نظر شما این کار با تلفن شما چه می‌کند؟

در جواب باید بگوییم قرار دادن تلفن همراه در یخچال و یا فریزر به شکلی منفی بر روی باتری گوشی شما اثر می‌گذارد و آسیب‌های فراوانی به آن وارد می‌کند.

گوشی موبایل داخل یخچال

۲- استفاده از پد‌های حرارتی

برخی از صاحبان گوشی‌های اندرویدی، روش اشتباه دیگری را برای خنک کردن تلفن همراهشان بکار می‌بندند و آن هم قرار دادن «پک‌های ژل» و یا چسب‌های حررارتی در پشت دستگاه برای خنک ساختن آن است. اما باید بدانید این روش نیز جزو باور‌های نادرست است و در نهایت برای تلفن شما مفید نخواهد بود.

۳- استفاده از برنامه‌های خنک کننده تلفن همراه

برخی برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه «گوگل پلی» (Google play) وجود دارد که ادعا می‌کنند قادر هستند تا به راحتی گوشی شما را خنک کرده و دمای بالای آن را پایین آورده و عملکرد عمومی آن را بهبود بخشند. اما پرسش اینجاست که آیا اینچنین برنامه‌هایی به خنک کردن گوشی شما کمک می‌کنند؟

در واقع، این برنامه‌ها به عنوان پاک کننده هایی برای فایل‌های کش (Cashe) در گوشی‌های اندرویدی عمل می‌کنند و به معنای دقیق تر، این برنامه‌ها حاوی پاک کننده‌هایی هستند که تلاش دارند تا عملکرد گوشی شما را بهبود بخشیده و بار وارد بر آن را به منظور کاهش دما، کاهش دهند. اما باید بدانید در صورتی که علت اصلی افزایش دمای گوشی شما، دمای محیطی باشد، این برنامه‌ها به درد شما نخواهد خورد.

منبع: پایگاه صدی البلد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا