سرور مجازی
اقتصادی

قدرت با این موتورسیکلت‌ها معنا پیدا می‌کند!

قدرت با این موتورسیکلت‌ها معنا پیدا می‌کند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موتورسیکلت‌هایی که قدرت زیادی تولید می‌کنند جذابیت‌های زیادی دارند. این ابر موتورسیکلت‌های پرفورمنس تنها به سرعت زیاد نیاز دارند و در واقع می‌توان آن‌ها را موشک‌های زمینی دانست. در این مقاله می‌خواهیم شما را با قوی‌ترین موتورسیکلت‌های حال حاضر بازارهای جهانی آشنا کنیم.

براساس گزارش پدال، قطعاً چنین محصولاتی برای افرادی که به مهارت‌های خود اعتماد ندارند مناسب نخواهند بود. ۵ موتورسیکلتی که مشاهده خواهید کرد از قوی‌ترین پیشرانه‌ها برخوردار هستند. البته باید گفت لیست پیش رو تنها مختص مدل‌هایی است که قدرت آن‌ها به بیش از ۲۰۰ اسب بخار می‌رسد. همان‌طور که تصور می‌کنید مدل‌های موردبحث هیولای واقعی به شمار می‌روند و از نظر قدرت و پرفورمنس سرآمد کلاس خود هستند.

قوی‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا

دوکاتی پانیگاله V4

قدرت: ۲۱۰ اسب بخار

قدرت با این موتورسیکلت‌ها معنا پیدا می‌کند!

سری محصولات V4 دوکاتی پانیگاله جزو خاص‌ترین موتورسیکلت‌های این برند به شمار می‌رود. پانیگاله V4 یک هیولای مخوف در پیست است و البته توانایی تردد قانونی در معابر عمومی را نیز دارد. پیشرانه ۱۱۰۳ سی‌سی این موتورسیکلت حدود ۲۱۰ اسب بخار قدرت در دور ۱۲۵۰۰ و حدود ۱۲۳ نیوتون متر گشتاور را در دور ۱۱۰۰۰ تولید می‌کند. به لطف راهنمایی‌های تیم مسابقه‌ای دوکاتی، پانیگاله V4 به راحتی می‌تواند از عهده پیچ‌های تند برآید و درعین‌حال سرعت بالایی داشته باشد. موتورسیکلت موردبحث در سه نسخه V4، V4 S و V4 SP2 عرضه می‌شود که همگی قدرت مشابهی دارند اما تفاوت اصلی آن‌ها به کیت پیش‌فرض هر مدل مربوط می‌شود. V4 اساساً برای خیابان طراحی شده درحالی‌که دو مدل بعدی پیست محور هستند.

آپریلیا RSV4

قدرت: ۲۱۷ اسب بخار

قدرت با این موتورسیکلت‌ها معنا پیدا می‌کند!

دیگر موتورسیکلت حاضر در لیست قوی‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا آپریلیا RSV4 است که به پیشرانه ۴ سیلندر ۱۰۹۹ سی‌سی با ۲۱۷ اسب بخار قدرت در دور ۱۳۰۰ و ۱۲۵ نیوتون متر گشتاور در دور ۱۰۵۰۰ مجهز است. علاوه بر پیشرانه‌ای گیرا، آپریلیا RSV4 وزن مناسبی نیز دارد که آن را به محصولی ایده آل در پیست بدل می‌کند. دو نسخه از این موتورسیکلت تولید شده‌اند و از نظر سیستم تعلیق و رینگ‌ها تفاوت‌هایی دارند. همان‌طور که می‌دانید آپریلیا جزو بهترین برندهای سازنده موتورسیکلت در دنیاست.

کاوازاکی نینجا H2

قدرت: ۲۲۸ اسب بخار

قدرت با این موتورسیکلت‌ها معنا پیدا می‌کند!

نینجا H2 جزو بهترین ابر موتورسیکلت‌های ژاپنی دنیاست و از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی سوپرشارژردار استفاده می‌کند. قدرت و گشتاور این نیروگاه به ۲۲۸ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتون متر می‌رسد. کاوازاکی البته محدودیت‌هایی روی این موتورسیکلت اعمال کرده تا حداکثر قدرت آن در دسترس نباشد و مالک بتواند با آن در معابر عمومی تردد کند. اگر خواهان تجربه قدرت اضافی این پیشرانه باشید باید مدل نینجا H2R را انتخاب نمایید که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتون متر گشتاور دارد. البته این موتورسیکلت فقط مختص پیست است.

لایتنینگ LS-218

قدرت: ۲۴۴ اسب بخار

قدرت با این موتورسیکلت‌ها معنا پیدا می‌کند!

لایتنینگ LS-218 جزو بهترین و سریع‌ترین موتورسیکلت‌های برقی دنیاست. حداکثر قدرت و گشتاور آن به ۲۴۴ اسب بخار و ۲۹۸ نیوتون متر می‌رسد؛ اما نکته جالب‌تر به پیشرانه آب‌خنکی مربوط می‌شود که با همکاری باتری موتورسیکلت می‌تواند شعاع حرکتی ۵۴۰ کیلومتری را فراهم سازد. LS-218 از سیستم شارژ سریع سود می‌برد و بنابراین در اسرع وقت می‌توان باتری را شارژ کرد. این محصول لایتنینگ را می‌توان جادوی مهندسی دانست چراکه تا چند سال قبل هیچ‌کسی تصور نمی‌کرد موتورسیکلت‌های برقی بتوانند با مدل‌های بنزینی سنتی رقابت نمایند اما LS-218 همه‌چیز را تغییر داده است.

MTT 420 RR

قدرت: ۴۲۰ اسب بخار

قدرت با این موتورسیکلت‌ها معنا پیدا می‌کند!

تاکنون فکر کرده‌اید یک موتورسیکلت با پیشرانه جت چه شکلی خواهد بود؟ دانشمندان شرکت مارین توربین سؤال مشابهی را پرسیدند و درعین‌حال آن را به واقعیت تبدیل کردند. محصولی که می‌بینید MTT 420 RR است که به پیشرانه توربین آلیسون رولزرویس مجهز شده و ۴۲۰ اسب بخار قدرت با ۶۷۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. با چنین ترکیب منحصربه‌فردی، راندن MTT 420 RR شاید به قیمت از دست دادن جان موتورسوار تمام شود!

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا