سرور مجازی
روباتيك

ساخت سیستمی برای چاپ سه‌بعدی پهپاد‌ها و روبات‌ها توسط محققان MIT

محققان MIT به تازگی موفق به طراحی سیستمی شده‌اند که می‌تواند بدون کمک انسان پهپادها و روبات‌های کارامدی تولید کند.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از  engadget، محققان آزمایشگاه علوم رایانه‌ای و هوش مصنوعی مرکز تحقیقاتی MIT سیستمی ایجاد کرده اند که می‌تواند به تنهایی به تولید پهپادها، روبات‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی کاربردی بپردازد.
 
این سازه که LaserFactory نام دارد در واقع یک برش دهنده لیزی است که از یک ست آپ دو بخشی  شامل بسته نرم‌افزار برای طراحی دستگاه‌ها و یک ماشین برای ساختن آنها تشکیل شده است. کاربران می‌توانند با اجزای لایبرری این سیستم دستگاهی طراحی کرده، به آنها خطوطی الکتریکی مورد نیاز برای یک صفحه مداری را افزوده و در نهایت با ویرایشگر دو بعدی اصلاحاتی را روی آن انجام بدهند.
 

 

 
 پس از پایان این مرحله، نرم‌افزار سیستم یاد شده دستورالعمل ساخت سازه طراحی شده را به LaserFactory می‌فرستد.جالب است بدانید که این سیستم علاوه بر برش دهنده لیزری از دستگاهی بهره مند شده است که مدارها را چاپ گرفته و اجرا را به یکدیگر وصل می‌کند.
 
به این ترتیب دستگاه LaserFactory پس از برش اشکال مورد نیاز، خطوط نقره فامی را برای ردیابی مدار به آن اضافه کرده، اجزا را سر جای خود قرار داده و به این ترتیب دستگاه تکمیل می‌شود. در ویدیوهای منتشر شده از این پروژه تحقیقاتی، پهپادی که توسط LaserFactory ساخته شده بود توانست پرواز کاملا مسلطی داشته باشد.
 
ام‌ای تی شمار زیادی از کاربری‌های این سیستم را برشمرده است که می‌توان از میان آنها به توانایی ساخت سریع پهپاد‌های بیشتر برای عملیات جستجو و نجات یا تحویل کالا اشاره کرد. طراحان و سازندگان این سیستم می‌توانند از آن به منظور دسترسی سریع به طرح مفهومی محصولات الکترونیکی نظیر پوشیدنی‌ها و گجت‌های تاشو استفاده کنند.
 
محققان تصمیم دارند که LaserFactory را با بهبود کیفیت مدار‌های ایجاد شده افزایش بدهند تا بتوانند از آن برای ساخت دستگاه‌های پیچیده‌تر و متراکم‌تر استفاده کنند. این تیم همچنین در تلاش است تا این سیستم را برای ساخت اشکال سه بعدی دقیق‌تر ارتقا بدهد.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا