سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کارمندان سابق و فعلی بلو اوریجین از محیط کاری «سمی» این شرکت خبر می‌دهند

گروهی از کارمندان سابق و فعلی بلو اوریجین این شرکت را به داشتن محیط کاری ناسالم و سمی متهم کرده‌اند. آن‌ها در نامه‌ای مدعی‌اند برخی مدیران ارشد دائما رفتار نامناسبی با زنان داشته‌اند.

«الکساندرا آبرامز»، مدیر سابق ارتباطات کارمندان و ۲۰ فرد دیگر در نامه‌ای می‌گویند یکی از مدیران بلو اوریجین به موجب آزار جنسی بارها به منابع انسانی فراخوانده شده است. یکی از مدیران سابق این شرکت با زبانی خودپسندانه با زنان حرف می‌زد و به شکلی نامناسب از آن‌ها درباره زندگی شخصی‌شان می‌پرسید. او رابطه شخصی نزدیکی با جف بزوس داشت و زمانی از شرکت اخراج شد که یکی از کارمندان زن زیرمجموعه خود را مورد آزار قرار داده بود.

این گروه از کارمندان می‌گویند: «ما متوجه شدیم که برقراری تماس با بسیاری از مدیران شرکت شدنی نیست و تبعیض‌های واضحی علیه زنان وجود دارد. نگرانی‌هایی که پیرامون پرواز نیو شپرد وجود داشت، همیشه سرکوب می‌شد و زنان را به خاطر ابراز این نگرانی‌ها سرزنش می‌کردند.»

این نامه نمونه‌های تبعیض در برخورد با مردان و زنان را هم توضیح می‌دهد. برای مثال یک بار برای یکی از مردانی که اخراج شده بود، مهمانی خداحافظی گرفتند اما وقتی یکی از مدیران زن شرکت اخراج شد، از او خواستند بلافاصله ساختمان را ترک کند. کارمندان بلو اوریجین مدعی‌اند که آینده مدنظر این شرکت برای دنیا عمدتا برای مردان و سفید پوستان است: «صد درصد مدیران تیم‌های فنی و برنامه‌ریزی از مردان تشکیل شده‌اند.»

بلو اوریجین ظاهرا مسائل مربوط به ایمنی و محیط زیست را هم نادیده گرفته است. نویسندگان این نامه می‌گویند به‌رغم ماموریت بلو اوریجین برای ساخت جهانی بهتر، هیچ‌کس برنامه مدونی برای به صفر رساندن انتشار کربن یا کاهش قابل توجه رد پای زیست محیطی این شرکت ندیده است.

آن‌ها می‌گویند اختلاف‌نظر در شرکت ساکت می‌شد. «باب اسمیت»، مدیرعامل بلو اوریجین خواسته بود شرایط پرسیدن سوال در طول جلسات داخلی دشوارتر شود. او ظاهرا خواستار فهرستی از کارمندان آشوبگر و مزاحم شده بود تا مدیران بالارده بتوانند با آن‌ها «گفتگو» داشته باشند.

سخنگوی بلو اوریجین در بیانیه‌ای در واکنش به این نامه گفت: «خانم آبرامز دو سال پیش به دنبال هشدارهای مربوط به قوانین کنترل صادرات فدرال از شرکت کنار گذاشته شد. بلو اوریجین هیچ گونه تبعیض یا آزار و اذیت را نمی‌پذیرد. ما سازوکارهای متعددی از جمله یک خط تلفن ۲۴/۷ ناشناس را برای کارمندان فراهم کرده‌ایم و به بررسی هرگونه ادعا پیرامون بدرفتاری ادامه می‌دهیم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا