سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی طلا امروز 1400/04/25

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه فدرال رزرو نگرانی های سرمایه گذاران از انقباضی شدن سریع سیاست پولی را کاهش داد، قیمت طلا علیرغم کاهش نسبی در روز جمعه در مسیر ثبت چهارمین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت. رشد ارزش دلار عامل افت قیمت امروز طلا عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.36 درصد کاهش به 1822 دلار و 82 سنت رسید. قیمت طلا در روز پنجشنبه به بالاترین رقم از 16 ژوئن یعنی 1833 دلار و 65 سنت رسیده بود. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا حدود یک درصد رشد داشته است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آگوست هم با 0.35 درصد کاهش به 1822 دلار و 60 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «تقویت دلار سبب تضعیف نسبی قیمت طلا شده است.» اما به گفته اینز پایین بودن نرخ بهره و این واقعیت که برخی در بازار فکر می کنند فدرال رزرو به دنبال افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت نیست سبب شده تا طلا از یک حمایت فنی برخوردار شود.

کاهش نرخ بهره سبب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود. به علاوه اقدامات محرک اقتصادی و تزریق بیشتر نقدینگی نیز سبب افزایش نرخ تورم می شود که به نوبه خود در افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا نقش مهمی ایفا می کند.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو دیروز در کمیته بانکی سنا با سوالات صریح و گزنده ای در مورد تورم و نظارت های بانکی مواجه شد و تعهد خود مبنی بر «حمایت قدرتمندانه» از روند ترمیم اقتصادی آمریکا را تکرار کرد. ارزش دلار در مسیر بهترین عملکرد هفتگی طی حدود یک ماه اخیر قرار دارد و همین سبب شده تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا