سرور مجازی
فضای مجازی

شکایت سهامداران تسلا از ایلان ماسک برای پس دادن 2.6 میلیارد دلار

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت آمریکایی تسلا روز دوشنبه در دادگاه حاضر شد تا در مورد اقدام این شرکت در سال 2016 برای خرید سهام تولید کننده صفحات خورشیدی موسوم به سولارسیتی SolarCity که با خانواده اش بنیانگذاری کرده است، از خود دفاع کند.

سهامداران تسلا با طرح شکایتی قانونی، ماسک را به سود جویی از این معامله که بر اساس آن، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا 2.6 میلیارد دلار برای خرید این شرکت پرداخت کرده است، متهم کردند.

بر اساس این گزارش، سهامداران تسلا ادعا می کنند که این معامله به منزله کمک به سولارسیتی صورت گرفته است که در آن زمان تقریباً ورشکسته شده بود و از نظر مالی بیش از آنکه برای تسلا سود داشته باشد به ماسک و خانواده اش سود رسانده است.

در سال 2016 ماسک 22 درصد از سهام سولارسیتی را که توسط پسر عموهایش تأسیس شده بود، داشت. او همچنین رئیس هیئت مدیره SolarCity و همچنین مدیر عامل و رئیس شرکت تسلا بود. قرارداد خرید شرکت سولارسیتی رویای ماسک برای تحول به سمت انرژی پایدار را نشان می داد.

تسلا نسخه ارزانتری از مدل Y در چین عرضه می‌کندآلمان شرکت آمریکایی تسلا را به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی جریمه می‌کند

سهامداران تسلا از این دادگاه درخواست کرده اند تا ماسک را به پس دادن هزینه ای که تسلا برای خرید SolarCity پرداخت کرده است، مجبور کند.

در واکنش به این درخواست، ماسک اظهار داشت که این معامله منصفانه بوده و توسط هیئت مدیره تسلا و سهامداران تأیید شده است و هیچ تعصب و فشار از سمت وی وجود نداشته است.

علاوه بر این، ماسک اصرار داشته است که وی از مذاکرات مربوط به این معامله به طور کامل کنار گذاشته شود. سال گذشته، مدیران تسلا با سهامداران این شرکت حدود 60 میلیون دلار، که توسط بیمه پرداخت شده بود، بدون پذیرفتن تقصیر، این اختلافات را حل کرده بودند.

در صورت پیروزی سهامداران، این پرونده یکی از بزرگترین قضاوت ها علیه یک شخص در تاریخ محسوب می شود.

به گفته فوربس، ماسک سومین فرد ثروتمند جهان با دارایی خالص 168 میلیارد دلار است. برای مدت کوتاهی در اوایل سال جاری میلادی وی در صدر لیست قرار داشت.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا