سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شکست خودروهای دیزلی از مدل‌های برقی و هیبریدی در بازار اروپا

میزان فروش خودروهای برقی و هیبریدی شارژی برای نخستین بار در اروپا از مدل‌های دیزلی سبقت گرفت. بر اساس داده‌های موسسه JATO، در ماه آگوست ۲۰۲۱ تعداد خودروهای برقی و هیبریدی شارژی فروخته شده به ۱۵۱,۷۳۷ دستگاه رسیده که این رقم ۲۱ درصد از بازار را تشکیل می‌دهد. در مقابل فروش خودروهای دیزلی ۱۴۱,۶۳۵ دستگاه بوده که معادل ۲۰ درصد از بازار می‌شود. با عدد مذکور، خودرو‌های برقی و هیبریدی دومین ماه پرفروش خود در اروپا را تا به این تاریخ ثبت کرده‌اند.

اما همچون گذشته، خودروهای بنزینی کماکان بسیار پرطرفدارتر هستند، طوری که سهمی ۵۶ درصدی از بازار را در ماه آگوست در اختیار داشته‌اند. البته استقبال از این دسته مدتی است روندی نزولی دارد و مدل‌های برقی‌شده در حال ربودن مشتریان آنها هستند!

برای اینکه درک بهتری از رشد قابل توجه فروش خودروهای برقی داشته باشید، باید نگاهی گذرا به آمار موجود از ابتدای سال تا پایان ماه آگوست داشته باشیم. طبق داده‌ها، در این مدت آمار فروش خودروهای برقی و هیبریدی شارژی به ۱.۳۲ میلیون دستگاه رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵۸,۳۰۰ دستگاه بیشتر است.

از میان خودروهای برقی فولکس واگن ID.3 برای دومین ماه متوالی به عنوان پرفروش‌ترین مدل دست پیدا کرده و تسلا مدل ۳ با اختلافی اندک در رتبه دوم قرار دارد. دیگر نماینده فولکس واگن یعنی ID.4 هم جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

در بین مدل‌های هیبریدی شارژی، کراس‌اوور فورد کوگا علی‌رغم افت ۲۶ درصدی فروش در مقایسه با آگوست سال قبل، جایگاه اول را در اختیار دارد. مرسدس بنز GLC و ب‌ام‎‌و سری ۳ هم به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند.

طبق آمار در حد فاصل ماه‌های ژانویه و آگوست امسال ۸,۰۹۵,۴۱۹ خودروی نو توسط اروپایی‌ها خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی دارد. بد نیست بدانید در آن مقطع این رقم برابر با ۷,۱۹۲,۸۳۹ دستگاه بود.

در ماه آگوست امسال ۷۱۳,۷۱۴ خودرو در قاره سبز فروخته شده که نسبت به آگوست سال قبل ۱۸ درصد و نسبت به آگوست سال ۲۰۱۹ برابر با ۳۳ درصد کاهش دارد. از سال ۲۰۱۴ به این طرف، این بدترین ماه آگوست از نظر فروش خودروهای نو در اروپا محسوب می‌شود. کمبود جهانی تراشه و تاخیر در تحویل سفارشات مشتریان و مراجعه مشتریان به بازار مدل‌های دست دوم از دلایل اصلی در این افت کم‌سابقه است.

ده خودروی پرفروش ماه آگوست

اما بطور کلی ساندرو باز هم و برای دومین ماه متوالی عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا را کسب کرده؛ پس از این هاچبک اقتصادی، فولکس واگن گلف، تویوتا یاریس، داچیا داستر و فولکس واگن تی-راک در رده‌های دوم تا پنجم حضور دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا