سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

پادکست‌هایی که از گوش دادن به آنها در خانه لذت خواهید برد

تنهایی شاید واژه ای عمیق در میان انسان ها باشد و بسیاری از افراد آن را تلخ می­پندارند اما در این میان کسانی هم هستند که تنهایی را عمیقا زندگی می­کنند. تنهایی عموما تلخ، پوچ و پر از ترس معنی می­شود اما در دل این تفاسیر اگر در عمق تنهایی قرار بگیرید می­توانید آموزه هایی از خود و ذهنتان بدست آورید. بیشتر افراد از تنها بودن فرار می­کنند و نمی­خواهند زمانی را به اندیشیدن اختصاص دهند. این فرار برای هر کس دلیلی دارد و اکثر افراد دلیل آن را می­دانند اما سعی می­کنند که از آن فرار کنند. جدایی از جهان تنهایی شما را از شخصیت حقیقی خودتان دور خواهد کرد و نمی­گذارد در جهان خودتان غرق شوید. در حقیقت تنهایی و این غرق شدن در جهان آن، شما را با خود حقیقیتان آشنا می­کند. برای شناخت بیشتر خودتان لازم است از جهان انسان ها کمی به جهان کتاب ها و داستان ها کوچ کنید. کتاب ها باعث باز شدن دید شما و آشنایی بیشترتان با دنیای پیرامونتان خواهد شد. تجربیات انسان های اندیشمند نیز گزینه دیگری است که می­تواند به شما در شناخت جهان هستی و خود حقیقیتان کمک کند. خلوت کردن با خود و تنهایی را گاهی انتخاب کنید و از تمام انسان ها تنها به خودتتان پناه ببرید و بدانید در دل تمام ترس ها از تنها شدن شما الماس درونی خودتان را کشف خواهید کرد و به شخصیتی دست خواهید یافت که بیش از هرکس او موجب افتخارتان باشد. در دل تنهایی هایتان کتاب بخوانید، فکر کنید، به کتاب‌های صوتی یا بهترین پادکست های روانشناسی، انگیزشی یا عاشقانه گوش کنید تا جهان فکری شما شکلی منسجم و قدرتمند به خود بگیرد. ما قصد داریم تا وارد دنیای تنهایی شما شویم و به آن رنگ و بویی تازه ببخشیم و با آشنا کردن شما با پادکست هایی شنیدنی خمیره شخصیت شما را شکل دهیم تا به زیباترین بعد از شخصیت خود برسید.

۱- زندگی نزیسته

زندگی نزیسته اولین قدم برای رها شدن در جهان تنهاییست. بیش از ۹۰ درصد خانواده ها ناکارآمد هستند و آثار مخربی بر شخصیت کودکانشان می­گذارند. کودکان مسن زیادی در میان ما زندگی می­کنند و روزانه آنها را در محل کار، درون تاکسی و یا هنگام عبور از خیابان می­بینیم. برخی از این افراد خندان و تسلیم و برخی دیگر جدی و خشک هستند. زندگی نزیسته احتمالا سهم تمام آنها از جهان کودکی بوده است. این پادکست اثر استاد مجتبی شکوری است و در ادامه آن شما می­شنوید که شاید غمگین ترین واژه‌های این جهان زندگی نزیسته باشند. اکثر ما قربانی خانواده‌هایی نا آگاه هستیم و عموما جهان ها ذهنی ما در کودکی تحت فشار والدین بوده است. والدینی که شاید با تمام وجود فرزندشان را دوست داشته اند اما گاهی با بی توجهی و تمرکز تنها به روی کارشان، گاهی با بی توجهی هایشان به استقلال و توانایی های فرزند، گاهی با ایجاد محدودیت های سخت کودک و توانایی های او را در نطفه خفه می­کنند. عموما دخترانی که در کودکی رابطه خوبی با پدر خود داشتند با رسیدن به بلوغ با پدرشان وارد یک شکاف عمیق می­شوند و پدر با ایجاد محدودیت و احساس مالکیت نسبت به فرزند می­خواهد که او را از جهان و جامعه و خطرهای آن به دور نگاه دارد غافل از این که محدود کردن فرزند تنها به تشنه تر شدن او دامن خواهد زد و به این صورت کودکی و نوجوانی یک دختر از بین خواهد رفت. گاهی والدین توانمندترین و مسئولیت پذیر ترین فرزند خود را نه به عنوان یک کودک بلکه به عنوان یک والد تربیت می­کنند و بدینسان است که آن فرد در بزرگسالی با خلا عمیقی در درون خود روبرو خواهد شد و اینگونه او زندگی را زندگی نکرده است. در انتهای این داستان شما با آگاهی از زخم های عمیقی روحی از خانواده که ناخواسته به شما وارد شده می­توانید در اصلاح روند افول خود و جلوگیری از هم پاشیدگی روانی­تان قدم موثری بردارید.

۲- نظریه ذهن

رنگ‌ها یکی از ملموس ترین و بدیهی ترین چیز های دنیا هستند. و همانطور که در روانشناسی رنگ‌ها می‌خوانید، آن‌ها اطلاعات زیادی در مورد جهان به ما می­دهند. رنگ‌ها می­توانند خطرات را به ما نشان دهند و همچنین حس‌های مختلفی را به ما القا می­کنند. می­توانید با دیدن رنگ‌ها حس هایی مانند آرامش، عشق، ترس و یا بسیاری از احساسات دیگر را تجربه کنید. رنگ ها یک مفهوم ذهنی هستند و در حقیقت وجود خارجی ندارند و بازتاب طول موج های مختلفی هستند. درک های مختلفی از این رنگ ها در ذهن افراد مختلف شکل گرفته است و هر فرد احساس خاصی نسبت به رنگ های مختلفی دارد. در واقع برداشت هر کس یک حس متفاوت است و کسی نمی­تواند درک کند که احساس درون ذهن دیگری دقیقا چیست. البته شناخت احساسات از روی رنگ برای افراد بینا قابل درک تر است و کسانی که نابینا هستند درکی از رنگ نخواهند داشت. آیدین اسلامی در ادامه اینگونه می­گوید که این عدم درک عینی یک موضوع را اصطلاحا شکاف بیانی می­گوید. در ادامه می­گوید که چقدر برای فردی نابینا رنگ موضوع غیر قابل درک و عجیب و بی مفهوم است. افراد مختلف با توضیحاتی در مورد رنگ نمی­توانند به یک فرد نابینا نشان دهند که رنگ دقیقا چیست و چه موجودیتی دارد. این پادکست شما را بیشتر با جهان بصری آشنا می­کند و شما با کاوش درون این دنیا می­توانید بیشتر در مورد دنیای ذهن و رابطه آن با جهان اطراف اطلاعات جدیدی کسب کنید.

۳- خورشید_ارتباط سمی

پادکست راوی با گویندگی آرش کاویانی در قسمت بیست و دوم یک قصه شنیدنی و عاشقانه برای شما به همراه دارد. این پادکست در مورد پدر و مادر و دختر خانم های در سن بلوغ است. قصه این اپیزود حقیقت جاری جهان است که خانواده ها با افکار سنتی آن ها را مطرح نمی­کنند. این داستان در مورد خورشید است. داستان از جایی شروع می­شود که یک خانم و آقا پس از ازدواج و بچه دار شدن به مشکل می­خورند و بچه ای که حاصل این ازدواج بود را پیش مادر مرد می­گذارند و از هم جدا می­شوند. پس از مدتی مرد که سیاوش نام داشت با دختری به نام سارا ازدواج کرد. سیاوش و سارا پس از ۲ پسر و پس از ۱۳ سال یک دختر به نام خورشید به دنیا می­آورند. خورشید بیش فعال بود و تمام هم بازی های او پسر بودند. به همین دلیل خورشید شبیه به پسرها شده بود و تمام اخلاق ها و رفتارهای پسرها را داشت. پس از مادری سعی کرد او را با دنیای دختران آشنا کند و برای مدتی او را از همبازی های خود جدا کرد. خورشید با بزرگ شدن و دیدن فیلم های عاشقانه توهم و نیاز به آن صحنه های عاشقانه را در ذهنش پروراند و در ۱۴ سالگی اولین تجربه رابطه جنسی را داشت. این داستان بر اساس واقعیت است و اگر می­خواهید جذابیت آن و تجربه های حقیقی آن را بدون تجربه کردن آن اشتباه ها بدست بیاورید حتما به شما شنیدن این اپیزود را پیشنهاد می­کنیم.

علاوه بر موارد ذکر شده، دانلود و گوش دادن به پادکست های چنل بی نیز برای پر کردن تنهایی و شناخت جهان و شناخت خود انسان درهای تازه ای پیش روی شما می­گذارد و همچنین شما می­توانید بدون این که اشتباهات دیگران را تجربه کنید تنها از آنها درس بگیرید.

نویسنده: سارا اقبالی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا