سرور مجازی
تکنولوژی

بهترین خودروهای وارداتی احتمالی به کشور با موتور یک لیتری

همانطور که احتمالا به گوشتان رسیده است، یکی از شروط اصلی واردات خودرو به کشور کم‌مصرف بودن آنها خواهد بود. خودروهای ۱ لیتری می‌توانند بهترین عملکرد را از لحاظ مصرف سوخت ارائه دهند، پس قطعاً در صورت نهایی شدن واردات شاهد حضور این محصولات در ایران خواهیم بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا بهترین خودروهای وارداتی احتمالی یک لیتری به کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین خودروهای وارداتی با حجم موتور یک لیتر

1. رنو کپچر ۲۰۲۲

رنو کپچر یک کراس اوور کوچک است که قبل از این هم برای مدت محدودی در ایران عرضه و با استقبال نسبی مشتریان مواجه شد. نسخه جدید این خودرو در حال حاضر با موتورهای مختلف به بازارهای جهانی ارائه می‌شود که کوچک‌ترین آنها حدود یک لیتر حجم دارد و می‌تواند قدرتی نزدیک به ۱۰۰ اسب بخار تولید کند. این پیشرانه در کنار گیربکس اتوماتیک قادر به رفع احتیاجات خانوادگی در حد نیاز خواهد بود و می‌تواند یک خودروی نسبتا اقتصادی، شیک و امروزی برای مشتریان ایرانی، به‌ویژه کراس اوور سوارها محسوب شود.

رنو کپچر 2022

رنو کپچر یک لیتری مدل ۲۰۲۲ در بازارهای جهانی به طور متوسط حدود ۱۷ هزار دلار (510 میلیون تومان با دلار 30 هزار تومانی) قیمت‌گذاری شده و با امکاناتی مثل سیستم مالتی مدیا لمسی، دوربین عقب، کیسه‌های هوای جلو، حسگرهای پارک، سامانه کنترل پایداری وسیله نقلیه، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، دکمه استارت، ورود بدون کلید، بلوتوث،USB  و… عرضه می‌شود.

2. رنو کلیو ۲۰۲۲

رنو کلیو به‌عنوان یک هاچبک جذاب و تند و تیز با موتور یک لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گیربکس ۵ دنده دستی می‌تواند گزینه جذابی برای مشتریان جوان‌تر، به‌ویژه طرفداران هاچبک­هایی مثل پژو ۲۰۷ باشد تا با خرید این ماشین جدید فرانسوی، بهتر بتوانند نیازهای روحی خود را اغنا کنند و از محصولات قدیمی داخلی کمی دور شوند.

نوشته های مشابه
بهترین خودروهای وارداتی با موتور یک لیتری

رنو کلیو دارای شتاب صفر تا صد حدود 11.5 ثانیه است و نسخه‌های مجهز به موتور یک لیتری آن به طور متوسط قیمتی در حد ۱۸ هزار دلار (540 میلیون تومان) دارند.

3. هیوندای  I10 مدل ۲۰۲۲

نسخه جدید هیوندای آی ۱۰ با طراحی ظاهری زیبا و امروزی خود یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌ها برای مصارف شهری به‌حساب می‌آید. البته از لحاظ توان فنی هیوندای آی ۱۰ یک لیتری خیلی جذاب نیست و تنها حدود ۶۷ اسب بخار بعلاوه ۹۷ نیوتن متر گشتاور از این پیشرانه استخراج می‌شود.

هیوندای i10

این خودرو در بازارهای جهانی به طور متوسط قیمتی نزدیک به ۱۶ هزار دلار دارد و با گیربکس ۵ دنده دستی همراه است. البته نسخه مجهز به گیربکس ۵ دنده اتوماتیک آن نیز با قیمت‌های بالاتر در بازارهای جهانی حضور دارد که احتمالاً بیشتر در ایران مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

4. کیا سونت ۲۰۲۲ کراس اوور جذاب و پر قدرت با موتور یک لیتری

کیا سونت مدل ۲۰۲۲ یک کراس اوور کوچک است که احتمال ورود آن به کشورمان بسیار بالاست. این خودرو تنها با موتور یک لیتری توربو جی دی آی به قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر به‌اضافه گیربکس اتوماتیک همراه شده و به طور متوسط قیمتی نزدیک به ۱۷ هزار دلار خواهد داشت. بنابراین با یک کراس اوور کوچک اما نسبتا پرتوان و کم‌مصرف روبرو هستیم که به دلیل طراحی جذاب و دارا بودن فاکتورهای مورد نیاز کاربردهای خانوادگی، به طور حتم مورد استقبال خریداران ایرانی قرار خواهد گرفت.

کیا سونت

به‌ویژه با توجه به حجم موتور پایین آن احتمالا درصد تعرفه گمرکی تعیین شده برای این خودرو نیز در کف بازه قرار می‌گیرد و بدین ترتیب امیدواریم این محصول با قیمتی منطقی به دست مشتریان ایرانی برسد تا شاهد حضور هرچه بیشتر چنین خودروهای باکیفیت و کم‌مصرف در بازار ایران نیز باشیم.

5. نیسان جوک ۲۰۲۲

نیسان جوک مدل ۲۰۲۲ یکی از جذاب‌ترین کراس اوورهای یک لیتری حال حاضر دنیاست. نسل دوم این ماشین ژاپنی برخلاف نسل اول دارای طراحی ظاهری بسیار هیجان انگیزتری بوده و قطعاً حضورش در بازار ایران می‌تواند باعث هیاهوی فراوان در کلاس خودروهای کراس اوور کوچک شود. نیسان جوک مدل ۲۰۲۲ در تیپ ST یعنی همان نسخه پایه، به طور متوسط قیمتی حدود ۱۹ هزار دلار دارد و موتور یک لیتری آن نیز قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه به تایرهای جلو انتقال می‌یابد.

بهترین خودروهای یک لیتری وارداتی

بنابراین نیسان جوک علی‌رغم حجم پایین موتور می‌تواند توان فنی کاملا مطلوبی در سطح کاربری خانوادگی ارائه دهد. شتاب این خودرو نیز برابر ۱۱ ثانیه است که از بسیاری از کراس اوورهای چینی موجود در بازار سریع‌تر به نظر می‌رسد.

6. تویوتا Aygo X

تویوتا آیگو ایکس یکی دیگر از خودروهای وارداتی احتمالی مجهز به موتور یک لیتری است که نسخه پایه آن قیمتی نزدیک به ۱۹ هزار دلار دارد و بنابراین می‌تواند در اختیار مشتریان ایرانی قرار بگیرد. این محصول ژاپنی یکی از متمایزترین هاچبک­هایی خواهد بود که می‌تواند به‌عنوان خودروی وارداتی در ایران حضور یابد و با توجه به کیفیت بالای تولیدات کمپانی تویوتا و نیز سابقه خوش محصولات این برند در ایران، به احتمال قوی استقبال قابل قبولی از آن به عمل خواهد آمد.

موتور یک لیتری سه سیلندر تویوتا آیگو قدرتی نزدیک ۷۱ اسب بخار و ۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که مناسب خانواده‌های کوچک و یا زوج‌های جوان خواهد بود. میانگین مصرف سوخت این خودرو هم نزدیک ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند در مدت حدود ۱۵ ثانیه فرایند شتاب­گیری صفر تا ۱۰۰ را انجام دهد.

سخن آخر

در انتها به‌عنوان جمع‌بندی این مقاله باید بگوییم که هر یک از گزینه‌های فوق احتمال بالایی برای ورود به بازار ایران دارند. به‌ویژه که محصولات کمپانی‌هایی مثل رنو، تویوتا، نیسان، کیا و هیوندای پیش از این نیز در بازار ایران حضور داشتند که با توجه به دایر بودن نمایندگی‌های آنها در کشور شانس بسیار بالایی جهت واردات خواهند داشت.

قیمت خودروهای وارداتی با موتور 1 لیتری در بازار ایران

هرچند دولتمردان قرار است تا قبل از به پایان رسیدن خردادماه، شرایط واردات خودرو به کشور را رسما اعلام نمایند، اما متاسفانه براساس جدول غیر رسمی ای که از درصد و تعرفه واردات منتشر شده است، احتمال مواجه با تعرفه رسمی 55 درصدی و تعرفه های جانبی حدود 30 درصدی برای واردات خودروهای اقتصادی نیز دور از ذهن نیست، با این حساب بعید نیست که قیمت های مطرح شده در این مقاله در حدود 80 درصد نسبت به نرخ دلاری خودروهای مذکور افزایش یابد.

برای مثال احتمالا در خصوص رنو کپچر، با خودرویی در محدوده 900 میلیون تومان مواجه خواهیم بود و این درحالیست که مدل های نسل قبلی و دست دوم این خودرو در بازار، این روزها در حدود

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا