سرور مجازی
zoomit

جسد مردی که برای علم اهدا شده بود، در مراسمی زنده با بلیت ۵۰۰ دلاری تشریح شد

به‌گزارش Arstechnica،‌ السی ساندرز طبق وصیت همسر فقیدش، دیوید ساندرز، جسد او را برای کمک به پیشرفت علم پزشکی اهدا کرد. دیوید کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم بود و ۲۴ آگوست در ۹۸ سالگی براثر کرونا درگذشت. به‌گفته‌ی السی، اهدای جسد آخرین اقدام وطن‌پرستانه‌ی همسرش بود؛ اما جسد دیوید ساندرز به جای تحویل به مرکز تحقیقاتی، از سالن رقص هتل ماریوت در پورتلند اورگان سر درآورد؛ جایی که DeathScience.org در حال برگزاری نمایشگاهی با عنوان «عجایب و غرایب» بود.

روز ۱۷ اکتبر، برخی از بازدیدکنندگان از ساعت ۹ تا ۱۶ با وقت استراحتی برای صرف ناهار به تماشای تشریح جسد دیوید ساندرز نشستند. بلیت‌های شرکت در مراسم تشریح برای هر نفر تا ۵۰۰ دلار فروخته شده بود. در توضیح آنلاین این رویداد آمده بود:

از معاینه‌ی بیرونی بدن تا برداشتن اندام‌های حیاتی ازجمله مغز، ما به چشم‌اندازهای جدیدی از شیوه‌ی داستان‌گویی بدن انسان دست پیدا خواهیم کرد… شرکت‌کنندگان فرصت‌های متعددی خواهند داشت تا نگاهی نزدیک به جسد بیندازند.

السی ساندرز خبر مراسم تشریح را از خبرنگار مستقر در سیاتل شنید که در حال تحقیق درمورد این رویداد بود. این عکاس خبری شبکه KING5 که به‌صورت ناشناس در مراسم شرکت کرده بود، متوجه شد که جسد تشریح شده دستبندی دارد که روی آن نام «دیوید ساندرز» تایپ شده است.

السی ساندرز درباره این مراسم گفت:

تا جایی که می‌دانم، این اقدامی وحشتناک و غیراخلاقی است و زبانم از وصف آن عاجز است. من کلی کاغذ و سند دراختیار دارم که می‌گوید از جسد همسرم برای پیشرفت علم استفاده می‌شود؛ اما هیچ‌چیزی درمورد تجاری‌سازی مرگ او نوشته نشده است.

السی ساندرز توضیح داد که در ابتدا تلاش کرده بود جسد را به دانشگاه ایالتی لوئیزیانا اهدا کند؛ اما این دانشگاه به این دلیل که همسر السی براثر کرونا درگذشته بود، از قبول جسد خودداری کرد. السی بعد سراغ شرکتی خصوصی به نام Med Ed Labs در لاس‌وگاس رفت که «برای ارائه‌ی آموزش‌های پزشکی و جراحی برای پیشرفت نوآوری‌های پزشکی و جراحی» تأسیس شده بود. این شرکت بعد از قبول جسد، آن را به Death Science فروخت که شرکت رسانه‌ای فعال در زمینه‌ی تولید محتوای آموزشی درمورد تشریح اجساد و پزشکی قانونی است.

آبتین نصیری،‌ یکی از مدیران آزمایشگاه Med Ed، به KING5 گفت که جرمی سیلیبرتو، بنیان‌گذار DeathScience.org، درمورد نحوه‌ی استفاده از جسد به آن‌ها دروغ گفته است. نصیری گفت فکر می‌کرده سیلیبرتو قرار است از جسد در کلاس پزشکی استفاده کند. این در حالی است که سیلیبرتو گفت آزمایشگاه Med Ed کاملا می‌دانست که جسد قرار بود در رویدادی با حضور افرادی تشریح شود که «صرفا دانشجوی پزشکی» نیستند.

السی ساندرز اکنون امیدوار است که بقایای دیوید ساندرز به او بازگردانده شود. شرکتی که جسد همسرش را برای تحویل به Med Ed آماده کرده بود، به او قول داده است که بقایای جسد را ردیابی کند و به‌‌رایگان بسوزاند و به او بازگرداند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا