سرور مجازی
zoomit

قابلیت Live Share مایکروسافت تیمز ایجاد و ویرایش تعاملی اسناد در جلسات آنلاین را فراهم می‌کند

بنابر گزارش ورج، مایکروسافت در رویداد بیلد ۲۰۲۲ از قابلیت جدید Live Share (اشتراک‌گذاری زنده) نرم‌افزار مایکروسافت تیمز خبر داد که امکاناتی فراتر از اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش ارائه می‌کند. علاوه‌براین، قابلیت Fluid Framework نیز به‌زودی در اپلیکیشن‌های تیمز ادغام خواهد شد.

مایکروسافت ویژگی جدیدی به اشتراک‌گذاری زنده‌ی اپلیکیشن تیمز اضافه می‌کند که به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد حین برگزاری جلسات آنلاین، ازطریق تیمز بتوانند به‌صورت مشترک در ایجاد و ویرایش فایل‌ها مشارکت کنند. قابلیت Live Share به‌زودی ازطریق اپلیکیشن‌هایی که درون مایکروسافت ادغام می‌شوند، دردسترس قرار خواهد گرفت و با فراهم‌کردن امکانات تعاملی نوع برگزاری جلسات آنلاین را دگرگون کند.

توسعه‌دهندگان Fram.io، Hexagon، Skillsoft، MakeCode، Accenture، Parabol و Breakthru درحال‌حاضر اپلیکیشن‌هایی که از ویژگی لایو شیر بهره می‌برند، در مرحله آزمایشی قرار دادند تا عملکرد آن را ارزیابی کنند. برای مثال، Hexagon نمونه‌ی اولیه از اپلیکیشن خود را طراحی کرده است که با استفاده از Live Share در مایکروسافت تیمز به مهندسان امکان بزرگ‌نمایی و یادداشت‌نویسی و ویرایش مدل‌های 3D در لحظه و در زمان برگزاری جلسه را می‌دهد.

مایکروسافت تیمز Live Share

علاوه‌براین، مایکروسافت امکان Whiteboard یکپارچه را در تیمز ارائه کرده است که مثل اشتراک‌گذاری زنده شامل ایجاد و ویرایش مشترک فایل می‌شود. درواقع، مایکروسافت در تلاش است که با به‌کارگیری از Fluid Framework قابلیت اشتراک‌گذاری زنده مایکروسافت تیمز را از هر نظر توسعه دهد.

ویژگی Fluid Framework که آن را می‌توان سازوکار سیال ترجمه کرد، با این هدف طراحی شده است که به توسعه‌دهندگان اجازه دهد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تعاملی بیشتری توسعه دهند. مایکروسافت پیش‌تر از ویژگی Fluid به‌عنوان بخشی از یکپارچه‌سازی کامپوننت‌های Microsoft Loop درون اپلیکیشن‌های تیمز و Outlook استفاده کرده بود.

افزون‌براین، توسعه‌دهندگان نیز به‌زودی می‌توانند برای Loop کامپوننت بسازند. همچنین به‌گفته‌ی مایکروسافت، کارت‌های تطبیق‌پذیر (Adaptive Card) نیز قابلیت تبدیل‌شدن به کامپوننت‌های لوپ را خواهند داشت.

چشم‌انداز اصلی مایکروسافت برای قابلیت Fluid این بود که بلوک‌های زنده‌ی محتوا به فایل‌های آفیس تبدیل شوند. این قابلیت بدون پشتیبانی توسعه‌دهندگان شدنی نیست و به‌زودی در ماه‌های آتی خواهیم دید که چگونه اپلیکیشن‌ها با کامپوننت‌های Loop ادغام می‌شوند و جلسات آنلاین را پر از تعامل و همکاری در لحظه می‌کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا