سرور مجازی
رمز ارز

تتر بی سر و صدا دوباره USDT وام می‌دهد؛ دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

تتر بی سر و صدا دوباره USDT وام می‌دهد؛ دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت مادر تتر، ناشر استیبل کوین USDT، علی‌رغم وعده قبلی مبنی بر توقف ارائه وام‌های تضمین‌شده (Secured Loans)، بی سر و صدا وام دادن به مشتریان بلندمدت خود را از سر گرفته است.

این تصمیم یک سال پس از آن اتخاذ شد که تتر متعهد شد وام‌های تضمین‌شده خود را در سال 2023 به صفر برساند. هدف از شروع مجدد وام دادن، پشتیبانی نقدینگی از مشتریان و جلوگیری از مواجه شدن آنها با کمبود نقدینگی یا فروش دارایی‌ها با نرخ‌های نامطلوب است.

وام‌های تضمین‌شده تتر قبلاً به دلیل ریسک‌های احتمالی و تأثیر آن‌ها بر بازار تحت تسلط استیبل کوین USDT، نگرانی‌هایی را در بین جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده بود.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

در آخرین گزارش مالی سه‌ماهه، تتر 5.5 میلیارد دلار وام‌دهی گزارش داد که نسبت به 5.35 میلیارد دلار در سه‌ماهه قبل افزایش داشت. این شرکت متعهد شده بود که سلامت ذخایر خود را بهبود ببخشد.

شایان ذکر است که پس از انتقاد به دلیل عدم افشای جزئیات مربوط به ذخایر نگهداری‌شده در ابزارهای مالی پرریسک مانند اوراق بهادار چینی، قرار بود که تتر وام‌های تضمین‌شده را تا پایان سال 2023 به صفر برساند.

وام‌های تتر شامل صدور استیبل کوین USDT در برابر وثیقه است که اغلب شامل سایر ارزهای دیجیتال است؛ زیرا هیچ بانک مرکزی در فضای ارزهای دیجیتال وجود ندارد تا عرضه پول را افزایش دهد.

احیای فعالیت‌های وام‌دهی تتر توسط برخی به عنوان یک ریسک بالقوه برای صنعت ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. در حالی که تتر به ارزش بازار بیش از 83 میلیارد دلار رسیده، همچنان با مشکلات اعتماد در جامعه ارزهای دیجیتال مواجه است. برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی در مورد تتر، به استیبل کوین‌های جایگزین روی آورده‌اند.

شرکت مادر تتر اعلام کرده است که این وام‌ها تا سال 2024 به صفر می‌رسد. این شرکت ادعا می‌کند که این وام‌ها به مشتریان کمک کرده است تا نقدینگی را افزایش دهند. با این حال، عدم شفافیت مالی کامل از سوی تتر، سؤالاتی را در مورد سلامت مالی واقعی شرکت ایجاد می‌کند.

بد نیست بدانید که تسلط تتر بر صنعت و رشد ارزش بازار آن، که تا حدی ناشی از نفوذ آن به استخراج و سرمایه‌گذاری بیت کوین است، ریسک قابل توجهی را برای بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا