سرور مجازی
فضای مجازی

ائتلاف اوپک پلاس هنوز تا حل اختلاف بین امارات و عربستان فاصله زیادی دارد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، ائتلاف اوپک پلاس هنوز نتوانسته اختلاف بین عربستان و امارات را که باعث شکست مذاکرات این ائتلاف در هفته گذشته شد حل و فصل کند.

امارات جلوی امضا شدن قرارداد اوپک پلاس برای افزایش تولید از ماه اوت را گرفت و امضای آن را مشروط به بالا رفتن سهمیه تولیدش اعلام کرد. امارات عقیده دارد در نظر گرفتن سطح تولید 2018 به عنوان مبنای کاهش تولید است ناعادلانه است.

علی رغم میانجی‌گری‌ها و مشاوره‌های مختلف در هفته اول جولای، اوپک پلاس اعلام کرد هنوز در مورد تاریخ مذاکرات بعدی تصمیم‌گیری نشده است.

درخواست بایدن از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفتنفت و دلار: چرا امارات به مقابله با اوپک پلاس برخاسته است؟

با اعلام این خبر که تولید نفت اوپک پلاس در ماه اوت افزایش نخواهد یافت، بازار به این نتیجه رسیده که احتمالاً عربستان و امارات نتوانسته‌اند در این زمینه به توافق برسند.

دولت بایدن هم از ائتلاف اوپک پلاس خواسته درگیری‌های داخلی را حل و فصل کرده و در بحبوحه افزایش تقاضا برای نفت، تولید خود را طبق قرار قبلی بالا ببرند.

روسیه هم تلاش می‌کند از طریق مذاکرات پشت درهای بسته، اختلاف بین عربستان و امارات را حل و فصل کند ولی تا حالا موفق نبوده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت:«ما از نزدیک مذاکرات اوپک پلاس و تاثیر آن بر بهبود اقتصاد جهان از بحران کرونا را زیر نظر داریم. ما در این مذاکرات هیچ نقشی نداریم ولی مذاکراتی با مقامات عربستان، امارات و سایر شرکای مربوط داشته‌ایم».

انتهای پیام/15

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا