سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اپل زمان بازگشت کارمندان به دفاتر را حداقل یک ماه به تعویق می‌اندازد

شیوع گونه‌های جدید کرونا در برخی کشورها، نگرانی در مورد حضور فیزیکی در محل کار و عدم تمایل کارمندان به بازگشت به دفاتر کاری باعث شده اپل بازگشت به دفاتر کاری را حداقل یک ماه به تعویق بیندازد.

با وجودی که ماه گذشته اپل اعلام کرده بود که کارمندان این شرکت از شهریورماه باید سه روز در هفته به صورت حضوری در دفاتر کاری حاضر شوند، شیوع گونه‌های جدید کرونا در برخی کشورها و درخواست کارمندان مبنی بر ادامه دورکاری باعث شد اپل نیز در تصمیم خود تجدیدنظر کند و بازگشت به دفاتر کاری را حداقل یک ماه به تعویق بیندازد.

تصمیم اپل مبنی بر بازگشت کارمندان به محل کار آنهم به صورت ترکیبی و سه روز در هفته بحث‌های زیادی ایجاد کرد و بسیاری از کارمندان اپل موافق آن نبودند. کار به جایی رسید که مشخص شد ۹۰ درصد کارمندان اپل خواستار ادامه دورکاری هستند. بسیاری از کارمندان اپل می‌خواهند به دورکاری و کار از داخل خانه ادامه دهند و نگرانند که اگر اپل تغییری در شرایط بازگشت به محیط کار ایجاد نکند، بسیاری از همکارانشان این شرکت را ترک کنند.

واکسیناسیون گسترده باعث شد اپل به فکر بازگرداندن کارمندان خود به دفاتر کاری بیفتد. اما بسیاری از کارمندان این شرکت با چنین رویکردی موافق نبودند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ ظاهرا کوپرتینویی‌ها نیز محبور شده‌اند به خواسته کارمندان خود توجه بیشتری نشان داده و این تصمیم را حداقل یک ماه به تعویق بیندازند. با توجه به اینکه گونه‌های جدید کرونا در برخی کشورها در حال گسترش است، بسیاری از کارمندان آمادگی لازم برای حضور در دفاتر کاری را ندارند و به تعویق افتادن حضور فیزیکی در دفاتر کاری اپل به گسترش گونه‌های جدید کرونا مربوط می‌شود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل با ارسال یادداشتی از کارمندان خود خواسته بود تا سال ۲۰۲۲ حداقل سه روز کاری در دفاتر به صورت حضوری مشغول به فعالیت شوند. با این وجود حتی واکسیناسیون گسترده نیز نتوانسته جلوی موج ویرانگر گونه‌های مختلف کرونا را بگیرد و در برخی کشورها آمار ابتلا و مرگ ناشی از آن وضعیت مناسبی ندارد و نگران کننده است. در نتیجه نه تنها اپل، بلکه برخی دیگر از کشورها نیز مجبور شدند علی‌رغم شرایطی که بسیاری از افراد واکسن را دریافت کرده‌اند،‌ مجددا استراتژی‌های کاری خود را مطابق با شرایط جدید تغییر دهند.

در حالی که شرکت‌هایی مانند فیسبوک و گوگل انعطاف بیشتری از خود نشان داده و نسبت به دورکاری کارمندان برخورد نرم‌تری دارند، اپل مدل ترکیبی را پیشنهاد داده بود که به موجب آن کارمندان سه روز در محل کار به صورت فیزیکی حاضر شوند. اما ظاهرا این قضیه فعلا به تاخیر افتاده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا