سرور مجازی
فضای مجازی

بالاترین نرخ تورم در میان استانها به ایلام رسید/ 8 استان تورم بالای 50 درصد دارند + جدول

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در شهریور ماه 1400عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (100=١٣٩٥) به ٣٥١,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٩ درصد افزایش نشان می­ دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٥.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ سیستان و بلوچستان با ٢.١ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٣.٧ درصد می ­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان آذربایجان غربی (٥٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣٨.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه 1400 برای خانوارهای کشور به عدد ٤٥.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥٣.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤١.٣ درصد) است.

خانوارهای شهری

در شهریور ماه امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (100=١٣٩٥) به ٣٤٧,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٤ درصد افزایش نشان می ­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان یزد با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های‌­ سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با ٢.٣ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٢.٩ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان آذربایجان غربی (٥٣.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣٨.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه 1400 برای خانوارهای شهری به عدد ٤٥.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥٢.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٤١.٣ درصد) است.

نرخ تورم ,

خانوارهای روستایی

در شهریور ماه عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (100=١٣٩٥) به 370.9رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٦ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان قم با ٥.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان با ١.٦ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٤٧.٨ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٥٥.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣٨.٥ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٩.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ ایلام (٥٥.٩درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ تهران (٤٣.٢ درصد) است

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا