سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

جعبه‌گشایی و معرفی گوشی جی‌پلاس پی ۱۰ [تماشا کنید]

جی‌پلاس تا به‌امروز ۴ مدل گوشی معرفی کرده است: تی ۱۰، پی ۱۰، کیو ۱۰ و ایکس ۱۰. تمام این گوشی‌ها زیر ۳ میلیون تومان قیمت دارند و کاملاً اقتصادی هستند. در این مقاله می‌خواهیم گوشی جی‌پلاس پی ۱۰ را جعبه‌گشایی و معرفی کنیم که یکی از معدود گزینه‌های خوب در رده قیمتی حدود ۲ میلیون تومان محسوب می‌شود و با گارانتی ۱۸ ماهه شرکت گلدیران در بازار حضور دارد.

گوشی جی‌پلاس پی ۱۰ نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن اچ‌دی دارد و از چیپ UNISOC SC9863A در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کند. این گوشی با توجه به سخت‌افزار اقتصادی، از اندروید ۱۰ نسخه Go بهره می‌برد و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز توان سخت‌افزار را تأمین می‌کند. قیمت گوشی جی‌پلاس پی ۱۰ در حال حاضر ۲.۱ میلیون تومان است.

جعبه‌گشایی و معرفی گوشی جی‌پلاس پی ۱۰

همان‌طور که در ویدیو مشاهده کردید، محتویات جعبه گوشی جی‌پلاس پی ۱۰ کامل است و چیزی کم ندارد. در کنار خود گوشی، لوازم جانبی مانند هدفون زیبا با سری‌های سیلیکونی اضافه، کابل USB-C، شارژر، قاب سیلیکونی، گلس و پدهای الکلی مخصوص تمیز کردن نمایشگر نیز در جعبه این گوشی دیده می‌شود. دفترچه محصول هم کاملاً تمیز و کاربردی طراحی شده است.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی جی‌پلاس پی ۱۰ کاملاً فراتر از رده قیمتی خودش است و به میان‌رده‌های ۵ الی ۶ میلیون تومانی بازار شباهت بیشتری دارد. نوار نقره‌ای اطراف ماژول دوربین و بازتاب زیبای نور در قاب پشتی، جذابیت ظاهری این گوشی را افزایش داده و حضور حسگر اثر انگشت فیزیکی در پشت گوشی هم ارزش خرید آن را بالاتر می‌برد.

از نمای روبرو شاهد نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۶۰ پیکسل هستیم که حاشیه نسبتاً زیادی دارد. جی‌پلاس از پنل LCD برای این گوشی اقتصادی استفاده کرده که کیفیت مناسبی دارد و برای استفاده روزمره کفایت می‌کند. در نظر داشته باشید که در این رده قیمتی و حتی یکی دو میلیون تومان بالاتر، نمایشگر فول اچ‌دی پیدا نخواهید کرد. حداکثر روشنایی نمایشگر هم برای استفاده در محیط داخلی کافی به‌نظر می‌رسد.

جی‌پلاس پی ۱۰ از اندروید ۱۰ نسخه Go استفاده می‌کند که نسخه سبک‌تر این سیستم‌عامل محسوب می‌شود و برای گوشی‌هایی با سخت‌افزار کم‌توان طراحی شده است. رابط کاربری گوشی هم کاملاً نزدیک به اندروید خام است و برنامه اضافه‌ای ندارد. به‌همین دلیل با عملکرد نسبتاً روان گوشی روبرو هستیم.

چیپ مورد استفاده در این گوشی مدل SC9863A ساخت شرکت UNISOC است. این شرکت در دنیای موبایل چندان شناخته‌شده نیست و بیشتر در حوزه گوشی‌های کاملاً اقتصادی فعالیت می‌کند. البته شرکت‌های دیگری نظیر نوکیا، موتورولا و ZTE هم از این چیپ در گوشی‌های اقتصادی خود استفاده کرده‌اند. چیپ SC9863A را می‌توان از نظر سخت‌افزاری در سطح چیپ مدیاتک هلیو A22 قرار داد، با این تفاوت که این چیپ با فناوری ۲۸ نانومتری ساخته شده و مصرف انرژی آن کمی بالاتر است.

جی‌پلاس پی ۱۰ از دوربین سه‌گانه در پشت گوشی بهره می‌برد: دوربین واید ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی. کیفیت دوربین اصلی این گوشی برای این رده قیمتی کاملاً مناسب به‌نظر می‌رسد. دوربین‌های اولتراواید و عمق‌سنج کاربرد چندانی ندارند. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی گوشی هم نیاز شما برای گفتگوهای ویدیویی و سلفی گرفتن در نور کافی برآورده می‌کند.

باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی جی‌پلاس پی ۱۰ با توجه به سخت‌افزار گوشی، ظرفیت مناسبی دارد. در مورد شارژدهی این گوشی نمی‌توان اظهارنظر کرد اما به‌احتمال فراوان می‌توانید یک روز کامل را روی آن حساب کنید. البته شارژ کردن این گوشی با شارژر ۷.۵ واتی داخل جعبه به زمان زیادی نیاز دارد.

جی‌پلاس پی ۱۰ یکی از معدود گوشی‌های قابل قبول در محدوده قیمت ۲ میلیون تومان است که در ازای قیمت بسیار کم، ویژگی‌های جالبی مثل طراحی زیبا، کیفیت ساخت مطلوب و حسگر اثر انگشت فیزیکی را در اختیار شما می‌گذارد. سخت‌افزار این گوشی برای استفاده روزمره سبک کفایت می‌کند و دوربین‌های اصلی و سلفی آن نیز برای این رده قیمتی کیفیت مطلوبی دارند. گارانتی ۱۸ ماهه گلدیران نیز می‌تواند خیال شما را از خریدن این محصول راحت‌تر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا