سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/07/09|برنت 78 دلار و 25 سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال احتمال افزایش تولید گروه اوپک پلاس و در حالی که همزمان با افزایش قیمت گاز نیروگاه ها به سمت مصرف نفت روی آورده اند، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 6 سنت معادل 0.08 درصد کاهش به 78 دلار و 25 سنت رسید، اما همچنان در مسیر ثبت افزایش هفتگی باقی ماند. این چهارمین رشد هفتگی متوالی نفت برنت خواهد بود. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 9 سنت معادل 0.12 درصد افت به 74 دلار و 94 سنت رسید اما همچنان در مسیر ثبت ششمین هفته افزایشی باقی ماند.

تمام نگاه ها ب نشست روز دوشنبه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش دوخته شده جایی که تولید کنندگان قرار است در مورد افزایش بیشتر تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز در هر یک از ماه های نوامبر و دسامبر بحث کنند.

4 منبع آگاه در اوپک پلاس گفتند با توجه به رسیدن قیمت ها به بالاترین رقم های 3 سال اخیر و فشار مصرف کنندگان برای عرضه بیشتر، افزایش تولید از سناریوهای مورد بحث است.

هووی لی تحلیلگر اقتصادی بانک او سی بی سی سنگاپور گفت: «این احتمال وجود دارد که با توجه به بالا رفتن قیمت ها آنها تصمیم به افزایش تولید بگیرند…آخرین باری که قیمت ها به 80 دلار رسید عرضه به میزان قابل توجهی بیش از الان بود و من فکر می کنم با توجه به افزایش تقاضا افزایش عرضه به نفع بازارهای جهانی خواهد بود.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند، نشست روز دوشنبه اوپک پلاس نقش تعیین کننده ای در مسیر حرکت قیمت نفت در هفته آینده خواهد داشت. افزایش تولید بیش از 400 هزار بشکه ای برای مدتی خیال ها را راحت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا