سرور مجازی
فضای مجازی

16 پروژه بزرگ بندری و دریایی کشور آماده افتتاح شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد راستاد اظهار کرد: 6 هزار و 876 میلیارد ریال به علاوه 87.9 میلیون یورو از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و منابع بانکی و همچنین سرمایه گذاری بیش از 382 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی مجموع سرمایه گذاری در 16 پروژه آماده بهره برداری سازمان بنادر است.

وی با اعلام این‌‌که رئیس‌جمهور 24 تیر فرمان بهره‌برداری از این پروژه‌ها را صادر می‌کند، افزود: از این 16 پروژه متنوع و گسترده، 2 پروژه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی، در بنادر انجام شده و سایر پروژه ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی عملیاتی شده است؛ این پروژه ها در حوزه زیرساختی، ابنیه، حوزه شناورهای مورد نیاز، تجهیزات بندری، ایمنی دریانوردی، امنیت بنادر، تسهیل حمل و نقل دریایی و ساختمان های مرجع دریایی است.

وی با تأکید بر اینکه افتتاح پروژه های آماده بهره برداری سازمان بنادر و دریانوردی گامی به جلو در راستای توسعه و تجهیز حوزه دریایی و بندری کشور است، تصریح کرد: با افتتاح پروژه های مربوطه بیش از پیش توسعه و تجهیز حوزه دریایی و بندری مدنظر قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه 16 پروژه مذکور در استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و مازندران قرار دارند، گفت: فرآیندی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص تعریف شده این است که پروژه های بزرگ به صورت مرحله ای به بهره برداری برسند، علاوه بر این پروژه های دیگری هستند که نیازمند تجهیزات تکمیلی خواهند بود.

به گزارش تسنیم، 6 پروژه مربوط به استان هرمزگان تحت عنوان یک پست اسکله و 31 هکتار بارانداز پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، سه پست اسکله نفتی (زیرساخت عمرانی)، یک فروند شناور طناب گیر، یک فروند کشتی لایروب مکنده مخزن دار (هایپرساکشن)، ساختمان مرجع دریایی و سیستم جامع اعلام حریق است.

پروژه های مربوط به استان خوزستان نیز شامل انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، یک فروند کشتی لایروب مکنده مخزن دار (هاپرساکشن) و پروژه مربوط به استان بوشهر تحت عنوان سامانه‌ دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی است.

پروژه های مربوط به استان مازندران نیز شامل یک دستگاه جرثقیل های موبایل ساحلی 60 تنی، ساختمان باشگاه ملوانان(امیرآباد)، ایستگاه شماره 2 آتش نشانی، کارخانه تولید آرد بلغور ذرت و کنستانتره، سامانه دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی، ریل گذاری اسکله های جنوبی برای استفاده جرثقیل های بکرا و اجرای محوطه کانتینری و ساختمان باشگاه ملوانان (نوشهر) است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا