سرور مجازی
فضای مجازی

بازپرداخت وام طرح ملی مسکن 20 ساله شد/ اسلامی: سازمان امور مالیاتی لیست خانه‌های خالی را نمی‌پسندد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در برنامه تیتر امشب با یادآوری این‌که هدف از ایجاد سامانه ملی اسکان و املاک شناسایی نیاز واقعی مسکن و تعداد واحد‌های خالی است، اظهار کرد: تا امروز حدود 3 میلیون خانوار در این سامانه اطلاعات سکونتی خود را ثبت کرده‌اند که به دلیل عدم ثبت اطلاعات از سوی بخش عمده‌ای از مردم، زمان ثبت‌نام تمدید شده است.

وی با بیان این‌‌که با ثبت اطلاعات سکونتی مسکن را از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل می‌کنیم، افزود: همچنین با این کار قیمت واقعی مسکن در بازار مشخص شده و ضمن جلوگیری از حضور دلالان و سوداگران از ایجاد التهاب در بازار مسکن جلوگیری به عمل می‌آید.

وی از شناسایی 1.3 میلیون خانه خالی از طریق سامانه ملی املاک و اسکان خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی موظف است طبق قانون از مرداد 1400 از این خانه‌های خالی مالیات اخذ کند. لیست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده، اما این سازمان نحوه ارائه لیست را نمی‌پسندد. تلاش می‌کنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم نحوه موردپسند لیست سازمان امور مالیاتی را ارائه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش وام طرح ملی مسکن به 250 میلیون تومان، گفت: زمانیکه وام این طرح 100 میلیون تومان بود، حدود 10 درصد قیمت واحدها را پوشش می‌داد. با افزایش وام به 250 میلیون تومان، حدود 60 درصد هزینه ساخت واحدها با تسهیلات تامین می شود.

اسلامی با اعلام این‌که بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن 20 ساله است، اضافه کرد: از 530 هزار واحد طرح مذکور تاکنون 40 هزار واحد افتتاح شده و تا پایان سال 1400 در صورت تکمیل آورده متقاضیان 150 هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد.

وی نیاز واقعی مسکن شهری را سالانه 700 هزار واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 300 هزار واحد را مردم می‌سازند و مابقی در قالب طرح ملی مسکن ساخته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بازار اجاره مسکن اشاره کرد و گفت: با ادامه طرح پرداخت وام ودیعه و مصوبه ستاد ملی کرونا برای تمدید قراردادهای اجاره،‌ در شهر تهران جابجایی مستأجران 65 درصد و در سایر شهرها 80 درصد کاهش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که سال گذشته به 225 هزار خانوار وام ودیعه پرداخت شد،‌ تصریح کرد: امسال 250 هزار نفر برای دریافت این وام ثبت‌نام کرده‌اند که به واسطه اتصال بانک‌ها به سیستم وزارت راه و شهرسازی روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا