سرور مجازی
فضای مجازی

عکسبرداری از ماه‌گرفتگی کامل در فضا

سامانتا کریستوفورتی، فضانوردی که اخیراً وارد ایستگاه فضایی شده، از مدار مرکزی (حدود ۲۵۰ مایلی بالای زمین) از یک ماه گرفتگی تصویربرداری کرده و  به زمین ارسال کرد.

به گزارش سایت digitaltrends ، ماه گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که زمین بین خورشید و ماه قرار می‌گیرد و سایه‌اش بر این قمر  میافتد.  ماه گرفتگی جزئی، که در آن بخشی از سایه زمین ماه را درگیر می‌کند، بسیار رایج است اما ماه گرفتگی کامل، همچون ماه گرفتگی که رخ داده کمتر اتفاق میافتد. طبق گفته اخترشان، ماه گرفتگی اخیر به بهترین شکل از قاره آمریکا مشاهده شد و آسمان‌نگاران در بخش‌هایی از آفریقا و اروپا نیز توانستند این پدیده را مشاهده کنند.

پیش بینی می‌شود، ماه گرفتگی کامل بعدی در ۸ نوامبر ۲۰۲۲ رخ دهد  و در بخش‌هایی از قاره آمریکا و آسیا قابل مشاهده باشد، اما پس از آن  باید تا می ۲۰۲۵ صبر کرد.

 ماه‌گرفتگی کامل

کریستوفورتی فضانورد آژانس فضایی اروپا در ۲۶ آوریل برای اقامت ۶ ماهه وارد ایستگاه فضایی شد. همراهان سفر SpaceX Crew-۴ او شامل فضانوردان ناسا، کیل لیندگرن، باب هاینز و جسیکا واتکینز بودند. این چهار فضانورد به همراه سه نفر دیگر در ایستگاه، وقت خود را صرف انجام تحقیقات علمی در شرایط ریزگرانشی، پیاده‌روی فضایی برای حفظ و ارتقای پایگاه مداری، و پشتیبانی از ورود و خروج فضاپیما خواهند کرد.


بیشتر بخوانید

  • دو رویداد آسمانی که در ماه می‌ رخ می‌دهند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا