سرور مجازی
فضای مجازی

“پیشنهاد افزایش تدریجی تولید نفت اوپک پلاس در ادامه سال 2021

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پیشنهاد داده از ماه اوت تا دسامبر، یعنی تا پایان سال جاری میلادی، ماهانه 400 هزار بشکه در روز به تولید نفت اضافه شود. به این ترتیب راه برای رسیدن به یک قرارداد برای عرضه محتاطانه نفت با وجود افزایش قیمت آن هموار شده است.

این ائتلاف همچنین عقیده دارد مدت زمان قرارداد کاهش تولید باید تا دسامبر 2022 تمدید شود. قرارداد فعلی که در سال گذشته در اوج همه‌گیری کرونا بسته شد، در ماه آوریل تمام می‌شود و به این ترتیب میلیون‌ها بشکه نفت روزانه به بازاری اضافه خواهد شد که هنوز نیازی به آن ندارد.

کاهش 7.5 میلیون بشکه‌ای تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه مهتحلیلگران انتظار افزایش عرضه نفت اوپک پلاس را از اواسط تابستان دارند

قیمت نفت با توجه به خبر احتمال افزایش تدریجی تولید، بالا رفته و به حدود 75 دلار در هر بشکه رسیده است. عکس العمل بازار نشان می‌دهد نگرانی در مورد تورم در بازار ادامه خواهد داشت و در تصمیم‌های سیاست‌گذاران سراسر دنیا که تلاش می‌کنند از بحران کرونا خارج شوند، تاثیر می‌گذارد.

قیمت نفت 50 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته و بهبود تقاضا از روند افزایش عرضه نفت پیش گرفته است. افزایش قیمت نفت به همراه بالا رفتن قیمت سایر کالاها باعث نگرانی بانک‌های مرکزی در مورد یک تورم دوباره شده است.

اوپک و متحدانش مدت‌هاست در حال افزایش عرضه نفت هستند. این ائتلاف 23 عضوی از ماه مه تا جولای روزانه 2 میلیون بشکه نفت به بازار اضافه کرد و تا قبل از نشست وزارتی روز پنجشنبه مشخص نبود این روند افزایش تولید در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد یا نه.

بازار نفت در سال جاری میلادی بیشتر با کمبود عرضه مواجه بوده چون روند افزایش تولید اوپک پلاس با بهبود تقاضا همراه نبوده است. از نظر اوپک، این یک شیوه کاملاً درست است چون تنها به این طریق می‌توان ذخایر سوختی را که در سال گذشته و به دنبال قرنطینه‌های گسترده جمع آوری شده بود خالی کرد.

اطلاعات اوپک در حال حاضر نشان می‌دهد تمام ذخایر به سطح معمول بازگشته‌اند. محمد بارکیندو دبیر کل اوپک عقیده دارد تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی پنج میلیون بشکه در روز بیشتر از شش ماه اول سال خواهد بود.

انتهای پیام/82

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا