سرور مجازی
فضای مجازی

افزایش 8 درصدی ورود کشتی حامل کالای اساسی به بندر امام/ صف کشتی‌های خارجی در هاب غلات ایران

– اخبار اقتصادی –

مهران میدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در بهار 1400 ترافیک ورودی کشتی‌های حامل کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در واقع طی مدت یاد شده 92 کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام پهلو گرفته و تخلیه شده که نسبت به بهار 99 با 85 فرورند کشتی 8.24 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از نظر تناژ محموله‌ها نیز طی سه ماه ابتدایی امسال 5 میلیون و 79 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه با 4 میلیون و 746 هزار تن 7 درصد رشد داشته است.

معاون امور بندری بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه به موجود کالای اساسی در انبارهای سازمان بنادر اشاره کرد و گفت: از این حیث نسبت به بهار سال گذشته شاهد رشد 24 درصدی هستیم، اکنون 3 میلیون و 342 هزار تن کالای اساسی در انبارهای بندر امام موجود است.

میدری ادامه داد: از این میزان حدود 42 درصد متعلق به بخش دولتی و 58 درصد متعلق به بخش خصوصی است. این کالا‌ها شامل ذرت، گندم، جو، کنجاله، دانه‌های روغنی، شکر، برنج و روغن خوراکی است. بیشترین موجودی با یک میلیون و 584 هزار تن مربوط به ذرت است.

وی با اشاره به این‌که موجودی کالای اساسی در بندر امام تا پایان روز هشتم تیر 1400 بالغ بر 3 میلیون و 377 هزار تن است، اظهار کرد:‌ از نظر عملیات در زمان حاضر 18 کشتی در لنگرگاه داریم که نسبت به سال گذشته 63 درصد رشد داشته است. ضمن این‌که کشتی‌های پای اسکله 9 فروند است که سال گذشته همین موقع یک فروند کشتی پای اسکله داشتیم.

صف کشتی‌های خارجی در هاب غلات ایران+ فیلمصف کشتی‌ها در هاب غلات ایران/ ورود 129 کشتی کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره)

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا