سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

از کجا بفهمیم هدفون شارژ شده است؟

این روزها اکثر افراد از هدفون برای گوش کردن به موسیقی یا پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی‌شان استفاده می‌کنند. پیاده‌روی و ورزش در کنار گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، یکی از کارهای جذابی است که می‌توانید برای افزایش روحیه خود هنگام فعالیت‌های روزمره از آن بهره ببرید. اما یکی از مشکلات اصلی افراد نداشتن اطلاعات دقیق از وضعیت شارژ هدفون‌ها است.

از کجا بفهمیم هدفون شارژ شده است؟ چطور می‌توان از میزان دقیق شارژ هدفون مطلع شد؟ در ادامه این مقاله به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت. با دانستن میزان دقیق شارژ هدفون، برنامه‌ریزی بهتری برای استفاده از آن در اوقات فراغت‌ یا انجام کارهای روزمره‌تان خواهید داشت. در این مقاله شما را با روش‌های به‌روز و کاربردی، از میزان شارژ هدفون آشنا خواهیم کرد.

آیا می‌توان از میزان شارژ همه هدفون‌ها مطلع شد؟

اگر از وسایل جانبی برندهای خاص استفاده می‌کنید، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که میزان شارژ باقی مانده را به‌طور دقیق شما اطلاع می‌دهند. همچنین در گوشی‌های آیفون و گوشی‌های اندروید که نسخه سیستم‌عامل آن‌ها بالاتر از ۸.۱ است از طریق تنظیمات بلوتوث می‌توان از میزان شارژ وسایل جانبی از جمله هدفون و ساعت هوشمند مطلع شد.

توصیه می‌کنیم خرید ساعت هوشمند، هدفون و لوازم جانبی موبایل را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا از اصالت و امکان‌پذیر بودن چک کردن میزان شارژ آن‌ها توسط دستگاه‌های دیگر مطمئن باشید.

طریقه مشاهده میزان شارژ هدفون در اندروید ۸.۱ به بالا

خوشبختانه در نسخه‌های اندروید ۸.۱ به بالا، امکان مشاهده میزان شارژ وسایلی که با بلوتوث به دستگاه وصل می‌شوند مثل هدفون، اسپیکر و هندزفری‌های بلوتوثی وجود دارد و نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی نیست. برای فهمیدن شارژ موجود، ابتدا باید هدفون را با دستگاه pair کنید، سپس در اپلیکیشن تنظیمات گوشی، گزینه Bluetooth را پیدا و آن را انتخاب کنید.

در این صفحه می‌توانید نام دستگاه‌هایی که با گوشی شماpair شده‌اند را مشاهده کنید. در کنار هر دستگاه میزان شارژ آن به شکل درصد نوشته شده است. درصورتی‌که میزان شارژ لوازم را مشاهده نمی‌کنید، احتمالا هدفون یا اسپیکر شما با نسخه سیستم عامل گوشی همخوانی ندارند و باید برای فهمیدن شارژ هدفون باید اپلیکیشن خاصی را روی گوشی نصب کنید.

روش مشاهده میزان شارژ هدفون در ایفون، سریع و آسان

در گوشی‌های آیفون، هنگام اتصال هدفون بلوتوثی در نوار وضعیت کنار باتری، آیکن شارژی نمایش داده می‌شود. در صورتیکه این آیکن را مشاهده نمی‌کنید، از بخش Notification Center می‌توانید آن را فعال کنید. برای این کار ابتدا اسکرول را پایین نگه دارید و سپس از میان ویجت‌ها، ویجت Batteries را انتخاب کنید. سپس گزینه‌ edit را انتخاب کرده و در بخش add widgets، ویجت باتری را پیدا و انتخاب کنید و به مکان مورد نظر خود درگ کنید و Done را انتخاب کنید. حالا به راحتی می‌توانید میزان شارژ هدفون خود را در موبایل آیفون مشاهده کنید.

چطور با استفاده از ویندوز ۱۰ میزان شارژ هدفون را بررسی کنیم؟

مشابه سیستم‌های عامل اندروید و آی او اس، می‌توانید میزان شارژ هدفون بلوتوثی خود را در ویندوز ۱۰ نیز چک کنید. برای این کار، ابتدا باید وسایل را با دستگاه Pair کنید، سپس اپلیکیشن تنظیمات سیستم‌عامل را انتخاب کنید و از منوی Device، گزینه Bluetooth & other devices را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید هدفون بلوتوثی که به دستگاه شما متصل است را بیابید و شارژ موجود در آن را چک کنید. در‌صورتی‌که ویندوز ۱۰ میزان شارژ هدفون شما را نمایش نمی‌دهد، باید بدانید که دستگاه بلوتوثی شما از قابلیت نمایش میزان شارژ و شاخص باتری پشتیبانی نمی‌کند.

استفاده از اپلیکیشن نشان دهنده میزان شارژ برای فهمیدن میزان شارژ هدفون

برای مشاهده شارژ هدفون، اسپیکر، ساعت هوشمند، هندزفری بی سیم یا هر دستگاه جانبی دیگری، می‌توانید از اپلیکیشن BatOn استفاده کنید. این اپلیکیشن تقریبا روی تمامی گوشی‌های اندرویدی که نسخه سیستم‌عامل آن‌ها بالاتر از ۴.۳ قرار دارد قابل نصب و اجرا است.

این اپلیکیشن را می‌توانید از Google Play و سایر فروشگاه‌های مجاز دریافت و روی دستگاه خود نصب کنید. برای فهمیدن شارژ هدفون با استفاده از این اپلیکیشن ابتدا وسیله جانبی را با دستگاه pair کنید، سپس وارد این اپلیکیشن شده و کلیه وسایل جانبی که با بلوتوث به گوشی وصل شده‌اند را با میزان شارژشان مشاهده کنید.

برای نشان دادن خودکار میزان شارژ وسیله جانبی خود، وارد اپلیکیشن BatOn شده و در منوی تنظیمات آن گزینه‌ی Notifications را انتخاب کنید. سپس گزینه Show Notifications را فعال کنید. از این پس می‌توانید در پنل اعلان‌ها میزان شارژ هدفون، اسپیکر، هندزفری بی سیم و سایر وسایل جانبی شارژی خود را به صورت خودکار و با دقت بالا بررسی کنید.

خرید اینترنتی هدفون و سایر لوازم جانبی درجه یک از فروشگاه جانبی

در این مقاله با معرفی چند روش آسان و کاربردی پیرامون پاسخ به سوال از کجا بفهمیم هدفون شارژ شده است، سوال شما را در رابطه با چگونگی اطلاع از میزان دقیق شارژ هدفون پاسخ دادیم. همانطور که مطالعه کردید، روش‌های بسیار آسان و کاربردی برای فهمیدن شارژ هدفون وجود دارد. خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر به شما کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر از لوازم جانبی موبایل همراه خود استفاده کنید و نگران خرابی یا از کار افتادن آن‌ها نباشید.

فروشگاه جانبی یکی از بزرگترین و بهترین سایت‌های فروش لوازم جانبی در کشور است. با خرید هدفون و سایر لوازم باکیفیت و استاندارد، لذت استفاده از وسایل جانبی خود را دو چندان خواهید کرد. اگر در خصوص میزان شارژ هدفون بلوتوثی ابهام یا سوالی دارید در بخش نظرات سوال خود را بپرسید، کارشناس خبره فروشگاه جانبی آماده پاسخ به سوالات شما عزیزان هستند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۲۹۹۹۹۷۷ تماس بگیرید و با فروشگاه جانبی در ارتباط باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا